Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 20 november 2014

Handig !

Het was zo'n dag....
Zo'n dag dat even alles tegen zit. Niets af kunnen maken, honderden telefoontjes, mails. Tegelijk natuurlijk. Dozen waar de bodem uitscheurt, adres-etiketten waar je met gemak iets anders overheen print, weer 10 mails of ik een patroon wil vertalen of wil kopen met mijn creditcard, overkokende soep, verkeerde bestellingen verstuurd enzo. Zo'n dag...

Dus ietwat minder inspiratie, en ik moet nog opschieten ook want onze Breiclub begint zo...

Dit is een klein ideetje, zonder echt patroon (nee, niet mailen of ik dat heb - gewoon zelf uitproberen). Maar ik vond het zo handig idee. Ik heb wel eens van die shirts die net wat te diep zijn uitgesneden als je vaak moet bukken of buigen. Niet buk-proof, dus. En dan is dit best een handige tip!

Clematis Yoke Dress

Ik vond het hier bij Nelkin.

En die verwees weer naar Ravelry. Het idee stond blijkbaar ooit in een Tijdschrift van 5 jaar geleden.
Leef je uit op de oude shirts die niet buk-proof blijken te zijn!



6 opmerkingen:

  1. Wát een leuk idee. Het lijkt me ook leuk om saaie iets hoger gesloten shirts op te vrolijken met een kleiner randje. In de kleur van het shirt, of juist contrasterend. Ik sla de link op :-) Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. C'est une très bonne idée. Les T-shirts ont toujours de très grandes encolures. Merci pour cette astuce, et c'est très joli, mine de rien.
    Bravo, je vais transformer mes encolures

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt handig! Dank voor de tip en veel plezier bij de Breiclub!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zijn er ook mensen van de breiclub die meedoen met de mystery blanket die 1 dec begint?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, hier wachten ze natuurlijk allemaal op het patroon van de Zeeuwse deken..... :-)

      Verwijderen
  5. wat een ontzettend leuk idee! Dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen