Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 3 november 2014

Dilemma...

Nu mijn dekentje (eindelijk) bijna af is, sta ik voor een dilemma. Waar ga ik nu mee aan de slag. Het voordeel van een winkel is dat ik zomaar kan kiezen.... het nadeel is dat ik al die ingekochte wolletjes ook aan de man moet zien te krijgen. Dus ga ik gauw weer wat nieuws op de pennen zetten van die nieuwe draadjes die roepen om voorrang!


Aan de slag met de nieuwe kleurtjes handgeverfde garens????


Deze roepen héél, heel hard! De strengen Aade Long die zaterdag werden bezorgd vragen om aandacht, zorg, liefde, breipennen en haaknaalden. Smullen!


Of toch die nieuwe kleurtjes Noro Silk Garden?


En ik ben verliefd op dit garen: Felted Tweed van Rowan...


De Cablé?


En hier heb ik ook nog geen voorbeeld van........

Of alles tegelijk opzetten? Kreun! Wat een baan........ :-)

PS: een uitgebreide beschrijving van het dekentje volgt z.s.m. Zodra alle kleuren Stone Washed weer leverbaar zijn zal ik er uitgebreid over bloggen!

8 opmerkingen:

  1. Wow heerlijk!!!! Ik kom weldra weer bij je, en dan shop ik graag wat van die Rowan denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn "slechtere" banen, denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige wolletjes!! Kan me voorstellen dat het heel moelijk is om te kiezen !! :o)!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou ook niet kunnen kiezen.....
    Ik denk dat ik voor de noro zou gaan.
    Heb een nieuwe fleece in knalroze gekocht en die
    heeft me al eens lief aangekeken voor een bijpassende
    sjaal...
    Dus volgende week zaterdag ga ik in ieder geval een
    bijpassend wolletje hiervoor uitkiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allemaal prachtig ! Maar wanneer komt het kussen van het patroon van het babydekentje ? 😊
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Ria,
      Op dit blog vind je honderden (!!) links naar patroontjes, ideeën e.d. Iedereen mag daar gebruik van maken, zonder dat het iets kost. Dagelijk stop ik mijn tijd in het zoeken en uitwerken, fotograferen en schrijven. Een enkel ideetje krijg (gratis) je bij aankoop van wol uit mijn winkel. Ik moet namelijk mijn inkomen verdienen met de verkoop van bolletjes wol. Daarom is niet alles gratis en voor niets. Natuurlijk mag je bij ons de wol bestellen voor het dekentje of het kussen, je krijgt dan het Nederlandse patroon er gratis bij!

      Groeten, Jeanet

      Verwijderen
  6. Hoi Jeanet,
    Ik voel me altijd als een kind in een snoepwinkel als ik in een wolwinkel ben... heerlijk vind ik dat... maar ik kan me voorstellen dat het ook wel eens moeilijk is om te bedenken wat je nu weer zult gaan maken... Gelukkig heb je altijd veel mooie voorbeelden voor je klanten in de winkel hangen... zo leuk is dat...
    Enne deken van het garen Stone Washed...? Ik ben heeeeeeel benieuwd want dat vind ik echt super mooi garen...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Jeanet,
    wat geweldig dat je naast al je besognes ook nog tijd hebt gevonden zo'n mooie deken te haken. Aan de andere kant kan ik me het ontspannende daarvan wel voorstelleen. Maar ja, meer dan 7 dagen van 24 uur heb jij ook niet.
    Heb ondertussen gehoord dat een plaatsgenote van mij tijdens haar vakantie toch ook maar eens bij jou langs is gegaan. Die komt wel weer terug, ze was zo enthousiast.
    Groetjes
    Arga

    BeantwoordenVerwijderen