Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 8 november 2014

Als er een schaap over de dam is............

Wow, dat de Zeeuwse Lappendeken een leuk mee-brei-project was - dát hadden we natuurlijk al bedacht na alle reacties op de tentoonstelling! Maar dat in een dag tijd zich zoveel mensen zouden aanmelden is voor ons ook een verrassing :-)
Voor iedereen die zich heeft aangemeld: ná het weekend krijgen jullie bericht over betalen e.d. - er zijn zoveel aanmeldingen dat het even wat extra werk met zich meebrengt om alle mails te beantwoorden. Voor wie nog nog niet meedoet..... denk er maar eens over, hoe meer zielen hoe meer vreugd - én als er één schaap over de dam is, volgen er zeker meer!

Om maar bij de schaapjes te blijven:


Het zou toch leuk zijn als we een hele kudde bij elkaar konden brengen die meedoet aan de Zeeuwse Lappendeken? De Zeeuwse Lappen-deken-kudde :-)

Het patroontje van dit grappige schaapje vind je hier op Ravelry. Gratis, in het Engels.


Meer Schapen-patroontjes vind je op mijn blog onder het label Schaap.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Jeanet,
    Mijn eerste ingeving was; ik doe het niet, ik ben druk met allerlei andere projecten en ook nog het roze vissersvest. Maar nu ik er iets langer over heb kunnen denken... ja ik denk toch dat ik het wil doen. Alleen weet ik nog niet of ik er gelijk aan kan beginnen of dat ik er later pas instap...
    Ik ga me toch maar aanmelden hoor...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ah wat mooi die deken maar ik denk no even na voor ik weer iets groots ga doen van cde schaapjes zoek ik nog steeds de gebreide versie.
    Ik heb er wel 1 gevonden maar als ik het patroon lees moet ik het toch haken :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat mooi zeg ...... ! Zal zoeken naar het patroon, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. er is een patroon met schapen om een mochila tas te haken! Heeft er iemand het patoon daarvan?

    BeantwoordenVerwijderen