Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 20 september 2014

Zacht dekentje

Blogje gemist gisteren?? Klopt! Gisterenmiddag werd ik geveld door een paar flinke evenwichtsstoornissen. Even tollen op de benen (ja, ja, ik weet het - ik doe al rustiger aan), dus moest ik even een paar uur plat. En toen kon ik gisterenavond kiezen tussen bloggen en achterstallig werk óf koffie drinken op het terras bij familie bij een een heerlijk knappend vuurtje. Yep! Het laatste werd het. 
Het werk ligt er nu nog natuurlijk, want de bestelling van gisteren kreeg ik niet meer weg. Komt eraan hoor :-)
En bloggen doe ik nu. Want soms wordt een onderwerp me zomaar in de schoot geworpen.

Weet je nog dat ik blogde over het Zachte dekentje van Jellina? Deze week bracht Jellina het mee, en het mag even bij mij logeren (ik word heel blij van dit soort logeetjes!!!). 


En vanmorgen kwam Annemarie haar versie laten zien, met wat fellere kleuren. Zo mooi!
Ook daarvan mocht ik wat foto's nemen. Deze is wat minder zoet, iets pittiger. En in werkelijkheid nog veel mooier dan op de foto!


Beide dekentjes zijn gemaakt van Rapido Fine, 100 % acryl - 210 meter op een bolletje. Dit garen heb ik in veel kleuren (maar het assortiment wisselt wel eens) - en je hebt maar 14 bolletjes (à € 1,50) nodig voor). Kom je kijken en lekker combineren?

Je vind de beschrijving van het dekentje terug bij Jellina en Haken en Meer.






10 opmerkingen:

  1. Je laat me zo wel schrikken Jeanet! Maar waarschijnlijk niet zo erg als je zelf en je familie. Kun je wat van je werk uitbesteden? Het lijkt me wel beter voor jou als dat zou lukken. Gelukkig kies je dan wel weer 's avonds voor het samenzijn!!
    De dekens zijn plaatjes!! Daar worden vast meer van gehaakt!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeanet, we zullen je op het matje moeten roepen!!! Een beetje tollen in je hoofd??? Dat klinkt niet zo best, doe maar wat rustiger aan of je komt in het straatje terecht waar ik inzat over een halfjaar, een burnout en dat wil je ECHT niet meemaken hoor!!! Even gas terugnemen daar!!
    De dekentjes zijn prachtig, ik kies voor de zoete versie :-)
    Grtjes en hou je taai, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel vervelend die evenwichtsellende. Maar goed dat je even pas op de plaats hebt gemaakt.
    En het dekentje is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Jeanet wat vervelend nou.
    Maar wel goed dat je gerust hebt en ook 'avonds voor de ontspanning heb gekozen.

    Die deken in die felle regenboogkleuren is ook gaaf!
    Leuk om te zien wat kleuren doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel goed dat je koos voor die koffie en dat vuurtje bij familie!
    En wat een prachtige dekentjes! Leuk, met dat garen is het zeer betaalbaar én haalbaar voor iedereen!
    Groetjes en fijn weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, rustig aan doen, zo gemakkelijk gezegd, maar zo moeilijk gedaan. Want zodra de duizelingen over zijn denk je, zo klaar, ik kan er wel weer even tegenaan... Toch moet je goed op je tellen passen hoor Jeanet, anders gaat het echt fout... Dus doe ECHT rustig aan een poosje...
    Fijne zondag...
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Jeanet, Sorry dat je ziek was, je werkt zeker te veel!!! ;(
    Ik hoop dat het nu een beetje beter gaat!
    Dat is een super leuk deken!!!
    Groetjes,
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeanet, bezig bijtje: ik zou zeggen: let goed op de seintjes die je lichaam je geeft! Gelukkig weet je ook voor de meer ontspannen dingen te kiezen (vaker doen!) want we willen natuurlijk niet dat je je kaarsje aan twee kanten brandt! Natuurlijk zijn al je berichtjes super leuk om te lezen maar je gezondheid gaat voor!
    Met de beste bedoeling, groetjes, Annasoer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, een waarschuwing om niet in de wind te slaan! Pas goed op jezelf!
    Het dekentje heb ik ook al gemaakt. Als je het leuk vind om te kijken: http://www.ravelry.com/projects/Hobbymoos/baby-blanket
    Ik doe het maar zo, want volgens mij kan ik hier geen foto toevoegen. Hij was erg leuk om te maken.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen