Welkom op dit blog!

Hallo breisters en haaksters,

Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn hobby is breien en haken. Voor ons handwerkwinkeltje kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien en haken is. Elke dag komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Soms blog ik ook nog een beetje over Arnemuiden.

Ik verwijs in mijn blog soms naar patronen van particulieren die te koop zijn via verzamelsites zoals Ravelry en Etsy. De patronen zijn soms alleen in het Engels beschikbaar. Deze verkoop ik zelf niet, ik kan ze niet vertalen, ik kan ze ook niet voor anderen bestellen. Ik wil alleen maar tips geven over alles wat mogelijk is op handwerkgebied - breigarens verkoop ik natuurlijk wel! Daarvoor kun je altijd langskomen of mailen.

Natuurlijk kun je ons ook altijd bezoeken in onze winkel in Arnemuiden. Wij zijn geopend van dinsdag-vrijdag van 9.00 - 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur.

Op donderdagmiddag ben ik vrij (de winkel is dan wel open, maar ik ben er zelf niet).

Veel plezier op dit blog!


woensdag 16 april 2014

Tender Sandstorm

Met regelmaat heb ik op dit blog gelinkt naar het blog van Vicarno's Mama Annelies is de schrijfster van het boekje Heerlijk Haken. Ze maakt hele leuke, praktische patronen en dit is de nieuwste! We zijn heel blij dat we een aantal ontwerpen van Annelies gaan verkopen in de winkel.



Deze mooie omslagdoek maakt dat je zin hebt in de zomer! Het patroon wordt Tender Sandstorm genoemd en je kunt het losse patroon kopen via Ravelry in het Nederlands of Engels. Het patroon is duidelijk met tekst èn een haakschema. Ook kun je er aanwijzingen op vinden om de omslagdoek groter te maken.


Deze omslagdoek maakte Ans in zonnig geel (effen sokkenwol), met een nieuwe kleur van de Invicta Colour, haaknaald 3½.  Er zijn nogal wat mogelijkheden, hier heb ik er een paar op een rijtje gezet (maar er is nog veel meer mogelijk).


Als je de sjaal groter wilt maken heb je evt. nog 1 bolletje van 50 gram extra nodig. Van de gekleurde wol heb je ruim voldoende. Je kunt bij ons complete pakketjes bestellen van de wol èn Nederlandse patroon voor € 19,95. Verzendkosten zijn slechts 3,95. (mail naar jaffari@zeelandnet.nl)



En heb je zaterdag 3 mei al in je agenda gezet?? We hebben dan weer een heel gezellig open handwerkcafé in onze winkel van 13.30 - 16.30 uur. Een heerlijke middag met andere handwerksters, elkaars werk bewonderen, nieuwe ideeën opdoen, blogsters ontmoeten, en misschien kom je er toe om samen te haken en te breien :-)

Annelies is deze middag ook bij ons en ze neemt een aantal van haar ontwerpen mee. Ook Wieke van Keulen is er weer met nieuwe ideeën! Koffie en thee staan voor je klaar! Van harte welkom iedereen.
(En nu maar hopen op heel mooi weer, zodat we gewoon buiten kunnen zitten! En mocht je nog een uitstapje willen maken - het Museum en de Werf zijn deze zaterdagmiddag ook weer open!)


4 opmerkingen:

  1. Wow... mooi Janet!!
    Van welk materiaal/garen haak je het effen gedeelte?
    En op haaknaald hoeveel?
    Krijg er zin in!!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het effen gedeelte is van sokkenwol (100 gram), en er is gehaakt met nld 3½. Je kunt het garen en naald natuurlijk aanpassen aan je wensen!

      Verwijderen
  2. Dank je Jeanet voor je mooie tekst!!!! tot weldra! Ans heeft een prachtexemplaar gehaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, deze is ook weer heel erg mooi! Maar waar haal ik de tijd vandaan? :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...