Welkom op dit blog!

Hallo breisters en haaksters,

Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn hobby is breien en haken. Voor ons handwerkwinkeltje kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien en haken is. Elke dag komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Soms blog ik ook nog een beetje over Arnemuiden.

Ik verwijs in mijn blog soms naar patronen van particulieren die te koop zijn via verzamelsites zoals Ravelry en Etsy. De patronen zijn soms alleen in het Engels beschikbaar. Deze verkoop ik zelf niet, ik kan ze niet vertalen, ik kan ze ook niet voor anderen bestellen. Ik wil alleen maar tips geven over alles wat mogelijk is op handwerkgebied - breigarens verkoop ik natuurlijk wel! Daarvoor kun je altijd langskomen of mailen.

Natuurlijk kun je ons ook altijd bezoeken in onze winkel in Arnemuiden. Wij zijn geopend van dinsdag-vrijdag van 9.00 - 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur.

Op donderdagmiddag ben ik vrij (de winkel is dan wel open, maar ik ben er zelf niet).

Veel plezier op dit blog!


woensdag 4 december 2013

Mannen....

Yep!
Het gebeurde weer.....
Ontplofte mailbox.
Was te verwachten na vanmorgen. En ik was er op voorbereid. Gisterenavond was ik tot middernacht bezig met het maken van de pakketjes met alle bestellingen van afgelopen maand. Ze zijn op de post, en voor wie in de loop van de dag heeft gemaild/gebeld: dat gaat morgen weg.
You've Got Mail
Mijn winkeltje blijft toch iets voor vrouwen. Heel af en toe waagt een man zich binnen, meestal ietwat wanhopig kijkend naar die kleurige bollen wol. Het blijft (jammer!) toch een beetje vrouwending - dat haken en breien, daar kunnen Arne en Carlos niet heel veel verandering in brengen. Na verloop van tijd schuifelen de meeste mannen dan ook de winkel weer uit, mompelend "Ik ga even een krantje halen" of "Ik doe even een rondje". De dames voelen zich weer wat minder opgejaagd zonder de blik van ben-je-nu-nog-niet-uitgekeken-hier?
Als mannen dan zelf de pennen nauwelijks oppakken, kunnen we wel wat voor ze breien! Vind je een visserstrui net iets te veel van het goede, dan kies je voor zo'n stoere kol!

Cowl
LAR_1034
Deze vond ik op Süsk and Banoo. (Leuk blog)

Stoer he? En echt niet moeilijk! Kies een stoer kleurtje van een mooi wolletjes en brei in het rond (en vind je dat moeilijk of niet fijn, dan maak je een rechte lap met een naadje) 
Deze kol is gebreid volgens het patroon gebreid van The Purl Bee. Zet met naald 4½-5 156 steken op en brei in het rond 2 steken recht, 2 steken averecht. Breien tot gewenst hoogte. Mooi is hier weer niet moeilijk.....!

(foto: Purl Bee)

Gebruik je dunner of dikker garen? Dat kan natuurlijk ook! Pas dan je steken aantal aan. Enne, ook geschikt voor vrouwen :-)





2 opmerkingen:

  1. Leuke col, ga ik zeker eens voor mijn jongste zoon breien, die draagt dat vast!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé bedankt. Kan je ook uitleggen hoe je de bijpassende muts kan breien? Dank je wel. Groetjes. Vera

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...