Welkom op dit blog!

Hallo breisters en haaksters,

Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn hobby is breien en haken. Voor ons handwerkwinkeltje kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien en haken is. Elke dag komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Soms blog ik ook nog een beetje over Arnemuiden.

Ik verwijs in mijn blog soms naar patronen van particulieren die te koop zijn via verzamelsites zoals Ravelry en Etsy. De patronen zijn soms alleen in het Engels beschikbaar. Deze verkoop ik zelf niet, ik kan ze niet vertalen, ik kan ze ook niet voor anderen bestellen. Ik wil alleen maar tips geven over alles wat mogelijk is op handwerkgebied - breigarens verkoop ik natuurlijk wel! Daarvoor kun je altijd langskomen of mailen.

Natuurlijk kun je ons ook altijd bezoeken in onze winkel in Arnemuiden. Wij zijn geopend van dinsdag-vrijdag van 9.00 - 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur.

Op donderdagmiddag ben ik vrij (de winkel is dan wel open, maar ik ben er zelf niet).

Veel plezier op dit blog!


zaterdag 21 december 2013

Google-doodle en Zwitserse kaas...

Heel even een klein berichtje tussendoor! Terwijl ik mijn koude bakkie koffie wegwerk en even tussen de klanten door....
Hebben jullie de doodle van Google vandaag gezien?

First Day of Winter

Speciaal voor ons! Zodat we nog makkelijker leuke links kunnen vinden via Google (en andere wegen!) Daarom vandaag een patroontje dat Swiss Cheese Scarf heet (Zwitserse gaten-kaas....)

Foto: Ravelry

Ik vond het patroon via Ravelry, het is een gratis patroon in Engels. Het idee is simpel en doeltreffend! Het is een spel van afkanten en nieuw steken maken. Deze sjaal is gebreid met nd 3-3½ maar je kunt natuurlijk elk garen nemen dat je wilt. Een mooi project voor de Invicta Colour of de Noro Taiyo Sock die hier in het vak ligt. Op Ravelry vind je heel veel voorbeelden in verschillende kleuren. Je kunt eindeloos varieren met kleuren, maten en garen.

En dan nog een geweldig foto van deze muizen van Arne en Carlos op een kerstbal:


Foto: Mus med sjokkerende oppførsel, Magnus tar en Miley #magnushagemus #christmas #wreckingball #mileycyrus

Gevonden via de Facebook-pagina van Arne en Carlos. Een parodie op de videoclip van Miley Cyrus "Wrecking Ball". Voor wie in de tiener-dochters zit snapt 'm wel, voor wie niet: beter om niet te googlen :-)
De muizen vind je overigens wel terug in een van de boeken van Arne en Carlos.




6 opmerkingen:

  1. Ik werd ook helemaal blij toen ik google opende, heb er gelijk een foto van gemaakt.
    De muizen van Arne en Carlos zijn prachtig, ze staan in het boek: breien de bloemetjes buiten.
    Gr Fenna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer opgeslagen bij favorieten! En wrecking ball zegt me niets, maar de muisjes op kerstbal zijn prachtig!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beter dat het je niets zegt..... :-)
      Groeten,
      Jeanet

      Verwijderen
  3. Hahaha, jammer genoeg ken ik die wrecking ball wel. Deze variant is heel wat beter :-))).
    Die gatenkaassjaal is echt apart, superleuk!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kreeg de Google-doodle vanochtend van beide zoons gelinkt, best grappig. De muisjes vind ik zooo lief, alleen nog geen tijd gehad om ze te maken en die wrecking bal heb ik wel voorbij zien komen, maar meteen uit m'n brein gewist.
    Dank weer voor je leuke links.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...