Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 4 november 2013

Na regen komt zonneschijn...

Wat was het máándag vandaag.....
Zo'n overvolle dag (waarin ik al die dingen prop waar anderen - denk ik in een zielige bui - de hele week tijd voor hebben), waarop de afspraken naadloos achter elkaar gepland zijn. Een blik op de buienradar vanmorgen waarschuwde mij dat ik wel eens op zoek moest naar de regenpakken. Ongelooflijk hoe snel die dingen hier kwijt raken. Dochterlief ging de discussie aan over het nut van het onding. Besloot om zonder pak te vertrekken. En stond binnen een minuut toch maar weer binnen: "Eh, mam, misschien heb je wel gelijk". De strijd met het regenpak, schoenen die vastzitten, ritsen die niet willen sluiten, klittenband op onmogelijke plekken en koordjes-in-het-tunneltje - je kent het wel :-)


Maar voor iedereen die nog in de regen zit: zo ziet de lucht er hier nu uit! Het wordt echt weer zonnig...


Dit lieve sjaaltje is een prachtig exemplaar. Gemaakt van 1 streng lace garen (filigran maar zijde kan zeker ook!) en wat kraaltjes maar die kun je ook achterwege laten. De kleur is niet helemaal als in werkelijkheid, dat krijg je als je 's avonds foto's maakt (er zijn van die dagen dat het bijna niet echt licht wordt!). 


Het is mooi afgewerkt met kwastjes met kraaltjes. Doordat de kwastjes de uiteinden wat verzwaren blijft het sjaaltje goed zitten. Als je een zacht garen kiest is het heerlijk comfortabel om te dragen.


Je kunt het patroontje vinden Ravelry. Gratis maar wel in het Engels. Als je eens een Engels patroon wilt uit proberen, dan moet je hier eens mee beginnen; Niet al te moeilijk en met een vertaallijst kom je er echt wel uit.

Je kun dit sjaaltje zo groot maken als je zelf wilt of je garen het toelaat!


Op Ravelry vind je heel veel verschillende varianten van hetzelfde patroon!

4 opmerkingen:

  1. Haha, ik was er vanmorgen net zo aan toe. Hollen van de één naar de andere afspraak....Wat je sjaaltjes betreft: ik vind die met héél veél kleurtjes erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bij ons hetzelfde weer (Den Haag) maar nu...oei oei oei..het plenst!!! Maar goed, ik hoef lekker niet meer weg. De regenpakkendiscussie is hier ook al vele malen gevoerd ;) Een prachtig sjaaltje is het! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, mooie fotos! Sorry for mijn nederlands, omdat ik ben Pools en ik woon in Belgie 3 manden. Je bent heel mooi ;) Ik heb ook blog, omdat in Pools, omdat in mijn blog is translate ;D

    palyna-paulina.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh sorry xd Ik heb ook blog, MAAR in Pools, MAAR in mijn blog is translate :D

      Verwijderen