Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 11 juli 2013

Merklappen

Ben je deze weken in het Zeeuwse? Dan heb ik nog een leuke tip voor je!

In het Historisch Museum de Bevelanden in Goes is op 4 juli jl. de lustrum-tentoonstelling van Merkwaardig geopend. Merkwaardig (Vereniging van Liefhebbers van Merklappen) werd 25 jaar geleden opgericht, je vind alles informatie op de website.



Waar: Historisch Museum de Bevelanden, Singelstraat 13, 4461 HZ Goes
Wanneer: 14 juni t/m 3 november 2013
Opemerklap1ningstijden: ma t/m vr 11 - 17 uur, za t/m zo 12 - 16 uur
In het kader van het 25-jarige jubileum van MERKWAARDIG is een wedstrijd uitgeschreven van merklappen met als thema ‘water’.
De 41 ingestuurde merklappen zijn tentoongesteld in de wisselexpositiezaal van het museum. Aan de expositie is een wedstrijd verbonden en in verband hiermee wordt aan de bezoekers gevraagd hun stem uit brengen op hun favoriete merklap.
Ook zullen de merklappen beoordeeld worden door een vakjury.
merklap2Liefhebbers van antieke merklappen komen ook aan hun trekken. Op de 1ste verdieping van het museum zal een deel uit de collectie antieke Noord-Hollandse merklappen van Aafke Buurs (lid van de vereniging MERKWAARDIG) te zien zijn.
Iedere woensdag- en zaterdagmiddag van 12 tot 15 uur zullen er in het museumcafé borduurdemonstraties plaatsvinden.
Gedurende de looptijd van de tentoonstelling zullen er aanvullende activiteiten gehouden worden. Kijkt u hiervoor op de website van het museum www.historischmuseumdebevelanden.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten