Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 8 februari 2013

Vogel-veren

Op Ravelry is toch een schat aan prachtige patronen te vinden. Dit vind ik zo'n bijzondere sjaal. Hij valt weer onder de categorie "verkorte naalden" en het is een plaatje! Het doet denken aan vogel-veren:


Op Ravelry kun je wel 250 varianten zien en wat zijn er een prachtige kleurencombinaties!!
Een greep uit de lange rij:




Het patroon is verkrijgbaar/te koop via Ravelry en is ook in het Nederlands beschikbaar! Gebreid met naalden 3 (dikkere naalden = grotere doek) en de kleurencombinaties zijn eindeloos. Vooral bijzonder met een garen met een kleurverloop.



26 opmerkingen:

  1. Mijn lijstje is al lang, maar deze is er één om met zelfgesponnen garen te maken. Wol? Of zijde? Of een combi???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat mooi, die to do lijst wordt alleen maar langer. En al die kleuren
    combinaties zijn mooi, dus alleen de kleuren kiezen wordt al moeilijk...
    Eerst maar weer eens wat afmaken, kunnen we er nog ff over nadenken.
    Groetjes, Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Ze zijn mooi!!
    Maar ik vraag mij af worden ze dan op rondbreinaald gebreit of iets anders?

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geen idee wanneer ik hem ga maken maar dat hij gemaakt wordt staat vast! dank voor het doorgeven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O. Jeanet, wat mooi! Ik heb ze al vaker bekeken, maar...... wanneer moet ik het doen??? Ik moet beslist nog heel lang leven en goed gezond blijven wil ik alles wat ik mooi en leuk vind maken.. en er komt steeds weer wat nieuws.
    Fijne dag en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow die is echt heel erg mooi!

    Ik denk niet dat ik dat zo mooi zou kunnen :-)

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die zijn echt heel erg mooi, zal nog niet zo gemakkelijk zijn om te breien...

    Fijn weekend,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eigenlijk is het heel gevaarlijk om op je blog te komen kijken, want je laat iedere keer weer zulke mooie dingen zien; daar krijg ik steeds weer zin van om ze te maken. Heb je misschien ook nog ergens een link voor extra tijd??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal eens met de vorige opmerking. Heb ik net mijn wingspan af en dan kom je met deze schitterende variant! Die wil ik nu ook graag maken natuurlijk. Keuzes, keuzes.... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. het is jammer dat ik geen creditcard heb, anders had ik deze prachtige sjaal gemaakt. Dank je voor het delen ervan Jeanet. Ben je alweer een beetje opgeknapt?
    Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, met name die met de velle kleuren vind ik mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind deze ook prachtig maar ik wil zo graag die mobius maken van zelfgesponnen wol.
    Ik heb de filmpjes bekeken maar weet niet hoeveel steken/lussen ik moet maken.
    Kan iemand mij hiermee helpen?
    alvast bedankt en een heerlijk brei-weekend~
    Mariet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ mariet: als je een proeflapje maakt kan je uitrekenen hoeveel steken je voor de gewenste lengte nodig hebt. Zoveel steken moet je aan het begin maken. Dan sluit je de ronde voor de Möbius, en dan neem je nog een keer even veel steken uit de tussenruimtes van deze steken op. Je rondbreinaald lijkt dan (met wat fantasie) op een "8".
    Een toer breien = 1 x bovenkant + 1 x onderkant (dubbele aantal steken die je voor de lengte hebt uitgerekend). Mocht je nog vragen over de Möbius hebben wil ik graag proberen te helpen. Groetjes, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zoooo mooi! Ik vrees dat dit voorlopig "out of my league" is wegens te moeilijk :-)
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Jeanet, een prachtige sjaal, en heb al gekeken bij Raveley, heel jammer dat dit patroon alleen te koop is met een creditkaart. Jammer genoeg heb ik die niet. Is er misschien nog een ander mogelijkheid om dit patroon te kunnen kopen? Misschien dat er iemand is die het patroon tegen een vergoeding wil delen... Graag zie ik een reactie tegemoet. Mailadres: luvriebaas@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit met het zelfde probleem !

      Verwijderen
    2. Wie zou mij tegen vergoeding aan dit patroon kunnen helpen?
      Ellen😊 e-mail: jaelbobu@hotmail.com

      Verwijderen
  16. Heel erg mooi ik kan alleen helaas nergens een Nederlandse vertaling meer kopen GRRRRRRR

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de website van Ravelry kun je nog steeds een Nederlands patroon kopen. Je moet wel ingelogd zijn op Ravelry en betalen met creditcard of Paypal

      http://www.ravelry.com/patterns/library/dreambird-kal

      Verwijderen
  17. Wat een ontzettend mooie sjaal! Helaas kan ik zelf niet breien. Kent u iemand die dit voor mij zou kunnen maken? Uiteraard tegen vergoeding!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zou zo graag deze sjaal haken....... ik kan niet breien.......is er een patroon? voor haken

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bu çok güzel elinize yureginize sağlık bunu işlemek için videosu varmi yada türkçe anlatımı siması iyigunler

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bu çok güzel elinize yureginize sağlık bunu işlemek için videosu varmi yada türkçe anlatımı siması iyigunler

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bu çok güzel elinize yureginize sağlık bunu işlemek için videosu varmi yada türkçe anlatımı siması iyigunler

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bu çok güzel elinize yureginize sağlık bunu işlemek için videosu varmi yada türkçe anlatımı siması iyigunler

    BeantwoordenVerwijderen