Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 20 februari 2013

Rondjes, rondjes

Vandaag zag ik het geweldige eindresultaat van Dorien waar ze al een poos mee bezig was en het is een geweldige deken geworden, kijk maar mee:

013

Je kunt op haar blog Just-Do lezen hoe deze mooie deken tot stand kwam. Ik vind de kleuren prachtig en de combinatie van grote en kleine cirkels heel bijzonder!

010

In deze blogpost beschrijft Dorien hoe ze de rondjes-in-een-vierkantje haakte. Het blog is in het engels geschreven, maar door de vele foto's goed te volgen. Mocht je er helemaal niet uitkomen, bij Jellina vind je een soortgelijke beschrijving in het Nederlands (bijna hetzelfde). De beschrijving van de grote cirkels vind je hier.

013

Wat een werk - en wat een resultaat! 


10 opmerkingen:

  1. Prachtig! Wat weet je toch altijd weer inspirerende dingen te op te sporen. Dank daarvoor!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad heel mooi en wat een werk .. het haken op zich ook maar het aaneenzetten ...pfff daar zie ik altijd een beetje tegenop ..en ik denk velen met mij.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 1 woord: WOW
    Waar vind je deze mooie dingen toch steeds weer?

    Groetjes Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig zeg, hier wordt je super vrolijk van! En wat een werk ook, voordat je die allemaal gehaakt hebt.. daar ben je wel even aan bezig! Maar, dan heb je ook wat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad heel veel werk , maar het resultaat mag er zijn !
    groetjes trudette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En ik me maar afvragen waarom het zo gezellig druk was op mijn blog gisteren.
    Tot ik savonds mijn blogleesrondjje deed en dit waanzinnig mooie kleed zag, met ook een link naar mijn rondjespatroontje. Dat verklaarde wel een hoop :-)
    Ik vind vooral door het kleurverloop van licht naar donker het effect supermooi.
    Dank je voor het delen en het linken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. echt schitterend!!!... ik ben er stil van.......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt prachtig!! Ik begreep toen ik haar blog las dat ze de grote rondjes gemaakt had omdat ze wat genoeg had van het haken van die kleine. En juist die combinatie maakt deze deken zo schitterend, samen met het kleurverloop van licht naar donker in elk rondje. Zo creatief om dit te bedenken en dan doorzetten en ook nog maken.

    BeantwoordenVerwijderen