Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 12 februari 2013

Poef

Mooi is niet altijd moeilijk!

Soms krijg ik klanten in de winkel die bij het zien van een voorbeeld in de winkel roepen: "O, dat kan ik niet hoor!" Als ik dan uitleg hoe een patroon in elkaar zit, dan blijkt dat heel erg mee te vallen. Met een paar basissteken in haken of breien kun je al de mooiste dingen maken. Juist de eenvoudige modellen met een groot effect - die zijn het leukst!! :-)

Daar valt deze poef zeker ook onder. Wat een geweldig effect!


Je vindt de duidelijke beschrijving van deze ronde poef op het blog van Judith:  LA Love.  (In Nederlands en Engels)
De basis van deze poef zijn stokjes en lossen, in effen kleuren zoals grijs en wit. Het leuke effect krijg je door het rijgen van gekleurde draadjes of strengen van lossen in verschillende kleuren en effectdraadjes.


Geweldig, he? Zie je wel:

Mooi is niet altijd moeilijk!

7 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk idee om zo die gekleurde draadjes erdoorheen te rijgen. Inderdaad; het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat onwijs gaaf.... Ga het patroon opzoeken, dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw wat is dit een mooie poef zeg!Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is geweldig!! Wow, wat een snoepje, en je kunt de kleuren natuurlijk gewoon aanpassen aan je interieur..! Dank voor deze leuke tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Lijkt mij ook erg leuk om meer voor het huis te gaan haken..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hij is geweldig! waarmee is het gehaakt (met wat voor soort garen?)

    BeantwoordenVerwijderen