Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 11 februari 2013

Hartjes, hartjes

Wat wintert het toch echt dit jaar. Buiten weer een klein laagje wit poeder, en met de wind is het guur en steenkoud. Ik ga de deur niet uit zonder handschoenen en een dikke sjaal. Maar voor pubers is dit (uiteraard) een punt van discussie.
Vooral op maandagmorgen.....

Omdat de noodzaak van handschoenen voor een fietstocht van 6-7 km al vaker een twistpuntje is geweest, legde ik ze subtiel klaar naast de brooddoos. De wenkbrauwen schoten omhoog, de ogen rolden door de oogkassen, een diepe, theatrale zucht: "Móet dat?" Ja dus. Omdat ik het zeg. O, móeders zijn hopeloos.....


Een hele deken haken is misschien een beeeeeeetje kort dag voor Valentijnsdag, maar dan misschien voor volgend jaar! Het patroon zag ik weer op Ravelry.


Vind je zo'n deken iets te veel van het goede? Dan haak je alleen zo'n hartje! Je kunt het gratis patroon hier vinden. Ook in het engels, maar met veel foto's zodat je het zonder tekst ook wel begrijpt!


Twee op elkaar en een paar leuke knoopjes en je hebt een leuke sleutel- of tashanger!




6 opmerkingen:

  1. Die Herzchendecke ist ja traumhaft schön.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi hi, herkenbaar Jeanet! Hier worden sinds gisteren ineens *mijn* wollen sloffen gedragen door de jongste (uit haarzelf), iets, wat in al die jaren hiervoor nooit gelukt is ;) Houdt moed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "omdat ik het zeg..." oh, hoe herkenbaar :) Heb 't al wel eens terug gehad moet ik eerlijkheidshalve zeggen. Zoon vond dat ik niet veilig genoeg internette ( is dat het woord?) en ik vroeg waarom... ja daar kwam ie:...
    Die hartjes zijn prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk hé opvoeden, stug door blijven gaan hoor moeders, doe je goed!
    En die hartjesdeken, ik ben helemaal verliefd, op die deken leuk project in het rose!!!
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk die hartjesdeken!! die aanhangers heb ik ook al gevonden :D heb er al twee af, zijn erg leuk geworden :)
    je kan ze ook op mijn blog bekijken: fluffy.tiger.blogspot.com (jammergenoeg schrijf ik in het duits...)

    Groetjes Fluffy Tiger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi heb je het patron oke van hartjes kleet bat wel ik heb

    BeantwoordenVerwijderen