Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 6 februari 2013

Beroerd...

Dacht ik al opgeknapt te zijn...... na weer een nacht van hoesten en buchelen besloot manlief voor mij een afspraak te maken bij de dokter. Een kuurtje antibiotica rijker en een energie-level van nul-komma-nul. Vandaag ben ik mijn bed nauwelijks uit geweest en ik voel me zo ellendig. Echt niks voor mij. Dus eventjes staat het blog op een iets lager pitje en Ali doet zijn uiterste best om iedereen in de winkel te helpen.

Ik pluk nog wel wat uit mijn archief! Al een poosje ben ik bezig met de square-lace-sjaal van Wieke van Keulen. Het schiet niet erg op, want ik heb zelfs geen energie om te haken. Maar vorige week liet iemand hetzelfde patroon zien met hele andere wol! Geweldig mooi (en misschien nog wel mooier dan waar ik mee bezig ben):


De onderste is van mij, gehaakt met Lacet, een bandjes-garen. Gehaakt op naald 5. Dit haakt heerlijk weg, je kan bij het lintje geen halve draad meehaken, en er zit veel meter op een bolletje.


Hetzelfde patroon maar dan met Invicta Colour. Uiteraard fijner (naald 3½), maar zo mooi van kleur en soepelvallend. Ben ik fan van!


Da patronen van Wieke kun je bij ons in de winkel kopen (3,75), maar ook bestellen via haar blog.

En dan nog iets: deze dame zet ik graag even in het zonnetje! Werd gisteren 50 en kreeg van Martina (via mij) deze prachtige brei-schaal (ik weet niet hoe je 'm anders noemt)



Johanna staat voor mij altijd klaar en is voor mij mijn beste vriendin!

Vandaag stond er een leuk stukje in de Bevelandse versie van de PZC over de brei-club in Café Baarends in Goes (dank aan Jellina voor de scan!):



Dank jullie wel, dames, dat jullie zoveel reclame voor mij maken! Het wordt tijd dat ik weer eens langskom.... :-)
Mocht je dus in de buurt van Goes wonen, dan is er elke eerste en derde dinsdagmiddag van de maand breiclub in Cafe Baarends. Erg gezellig!!

En nu duik ik weer snel de koffer in...



17 opmerkingen:

  1. Heeeeeeeeeel veel beterschap!
    Groet, Karien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan toch nog de moed vinden om zo'n lange blogpost te maken.
    Ik hoop dat je medicijnen snel aanslaan en je snel op mag knappen,
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat akelig dat je je vandaag zoveel minder goed voelt. Ik dacht het al bij het uitblijven van je berichtjes. Dat je dan toch nog zo'n leuk logje voor ons weet te maken! Petje af!
    Nu eerst maar eens voor jezelf zorgen en beter worden.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap! Neem vooral de tijd; wat er deze winter rondgaat duurt bij veel mensen lang....
    Wat een mooie schaal, zoiets heb ik nog niet eerder gezien.
    Sterkte en we zien je vanzelf wel weer opduiken!

    Groetjes,

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap, ziek goed uit want het is een vals griepje!!! Om je even op te peppen, ik lees je b logs met veel plezier, ze zijn erg inspirerend!!!

    groetjes Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel beterschap Jeanet. Doe rustig aan, het is een vervelende griep ik weet er alles van.

    Wij kunnen wel een paar dagen wachten hoor, geen bericht komt wel weer.

    Maar jij bent belangrijk dat je opknapt.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, 't is hardnekkig! Ziek nou maar goed uit en laat het blog even het blog, hoewel 't wel weer een heel leuk en inspirerend bericht is (hoe krijg je 't voor elkaar als je je zo beroerd voelt!) - petje af! Johanna: alsnog gefeliciteerd en Jeanet: van harte beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel beterschap en rust maar lekker uit!

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel beterschap!

    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sterkte hoor, hopelijk ben je snel weer opgeknapt! Neem je wel tijd om goed te herstellen? Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn er toch veel zieken.
    Heel veel beterschap.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vervelend dat je je zo beroerd voelt. Heel veel beterschap!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeanet, doe je kuurtje nu even uit en neem wat rustpauze zodat je deze keer echt helemaal genezen bent, te snel weer opnieuw beginnen haalt niks uit, je ziet het maar. Dus rustigaan, laat Ali de winkel maar doen en je lekker verwennen :)
    Heel veel en snel beterschap!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een mooie brei schaal waar kan je zoiets kopen vind hem helemaal geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig cadeau voor Johanna!
    Ik hoop dat jij je snel weer wat beter gaat voelen. Neem in ieder geval de tijd om goed uit te zieken. Sterkte voor jou en ook voor Ali die nu de honneurs moet waarnemen....

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goede beterschap gewenst!!! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen