Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 16 januari 2013

Tapijtje

Was het gisteren nog heel stil in de winkel (iedereen moest blijkbaar even aan het winterweer wennen?), vanmiddag daarentegen was het in ons winkeltje heel erg vol. Iedereen gezellig aan de brei/haak - want de winter kan nog wel eens een poos gaan duren!

Het was dan ook prachtig winter-wandel-weer vandaag!




Een vers pak sneeuw nodigt ook uit voor bijzondere klusjes (nee, ik bedoel niet de vriezer ontdooien - dat moet ook nog!!): Een perzisch tapijtje wordt heel schoon als je het een paar uur op zijn kop in de sneeuw legt en dan weer uitklopt. Het schijnt te werken!!


Vandaag zag ik zo'n mooi kleed op het net, gemaakt van allerlei verschillende granny squares.

DSCF3718

WOW!! Die wil ik ook wel op de bank.....

Ik vond deze op het franstalige blog Clothogancho.

DSCF3726

Dit is schilderen met kleur en garen, schitterend! Je moet zeker even verder kijken op dit blog, je weet niet wat je ziet aan prachtige dekens! O, had ik maar meer tijd.....

DSCF2626

8 opmerkingen:

  1. Toeval bestaat niet zegt men, dus... Ben al een poosje op zoek naar een quiltpatroon van een perzisch tapijtje. En dan jouw blog van vandaag daar kan ik weer verder mee, dank je wel :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie winterfoto's. Vergeet je kleedje niet binnen te halen, straks sneeuwt het onder.Zo was ik dus begin december mijn voordeurmat kwijt, die had mijn man ook in de sneeuw gelegd.
    Prachtig die gehaakte kleden. Het blog staat in mijn blogroll, maar het zijn er zoveel, dat ik er niet altijd aan toekom om te kijken. Goed dat jij het allemaal voor ons bijhoudt.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat een prachtige plaid, ik ga direct even neuzen op haar blog. En is je kleedje schoon?????

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's!!! En die deken.. oh, wat geweldig mooi!! Ik zou meteen willen gaan beginnen met namaken ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh prachtige foto's en dan dat kleed!!!Een waar kunstwerk,prachtig....ja dan ben ik ook wel jaloers als ik dat zie en zou ik ook wel meer tijd willen hebben,of eens gewoon een 1/2 jaar helemaal,maar dan ook helemaal niets hoeven doen!ha,ha...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook wel eens gehoord dat een tapijtje schoon wordt in de sneeuw. De mijne ligt er ook op.
    Wat een prachtige dekens zeg!!
    Fijne dag, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zullen jullie allemaal schone kleedjes straks hebben, Ik weet dit ook van mijn moeder nog.

    Volgens mij willen wij allemaal wel zo iets moois op de bank. Alleen nog het maken hi hi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterend kleed, mijn vingers gaan jeuken en ik denk er echt aan een poging te wagen om dit te maken dit jaar. Overigens is die hele blog een ontdekking, gewoon heel erg mooi. Dank je wel voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen