Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 7 januari 2013

Speldenkussentje

Dit speldenkussentje zag ik net langs komen en ik vind het leuk om met jullie te delen:



Het patroontje kun je kopen via Ravelry, maar dit kun je zelf ook. Het speldenkussentje is opgebouwd uit 8 hexagons (zeshoeken). O.a. bij Lucy van Attic24 vind je een hele duidelijke tutorial van een zeshoek, maar bijv. een Afrikaanse bloem kan ook prima. 

Let goed op de foto's hierboven: Het bovenste kussentje is aan elkaar gehaakt tijdens het haken van de zeshoekjes (as-you-go). Deze methode kun je ook terugvinden bij Lucy. Het onderste kussentje is aan elkaar genaaid - alleen met de achterste lussen. Net wat je mooier of makkelijker vindt!



Foto's van Ravelry.

Wil je een klein kussentje? Neem dan fijn haakgaren bijv. Catania Fine of nog fijner (op voorraad bij ons - kom je kijken?). Heb je oude strengetjes borduurzijde? Ook dat kan! 

7 opmerkingen:

  1. Hoi Jeanet,
    Bij deze wil ik jou en je familie alvast een fijn nieuw jaar toewensen!
    Ik heb je blog in 2012 leren kennen en haal er heel veel inspiratie uit (hoewel ik zelf nog niets hiervan gemaakt heb :-). Vooral je terugblik op vorig jaar vond ik super!
    Ik blijf je zeker volgen!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh, wat een leukje, die was er zomaar tussendoor gefloept en zie ik nu pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jeanet

    Ik heb genoten van je blog, wat een prachtige dingen maak je.
    Ik ga je volgen. Misschien wil je ook eens op mijn blog kijken en volger worden dat zou ik heel leuk vinden. Ik ben maar net begonnen hoor ;-))
    Dis is mijn blog http://liesbreipatronen.blogspot.nl/
    groetjes
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, deze ga ik snel proberen te maken. Heb nodig een speldenkussen nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En zoiets verkoop je toevallig ook? Zo veelkleurig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, dat maak je toch zelf? Daar is dit blog voor bedoeld!

      Verwijderen
  6. Mijn moeder maakte deze kussentjes van stof en ook dit model doosjes van oude kaarten. Nu zie ik ze gehaakt. Grappig. Zij maakte ze jaren achter elkaar ik denk vanaf de begin jaren 50 of misschien wel al eerder.

    BeantwoordenVerwijderen