Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 14 januari 2013

Sneeuw

Het sneeuwt!
Als een klein kind kijk ik af en toe door het raam....wat mooi!
Manlief is de deur uit met zoon want ik ben geen held op de weg met dat witte goedje. Als het dan toch winter moet zijn dan maar liever met koude en sneeuw in plaats van die donkere, sombere, vochtige dagen. En er komt nog meer sneeuw....


Omdat de winterverlichting nog in de straat hangt, krijgen we een romantisch straatje (ondertussen is het al heel veel witter geworden)


En met de flitser aan zie je alle dwarrelende vlokjes zo mooi. 
Dus is het nog prima tijd om iets winters te haken of breien! Deze leuke pet is snel gehaakt (op 8) dus snel klaar!


Je vind het gratis patroon bij Petite Fee. Het is niet moeilijk om deze pet een beetje groter te maken voor volwassenen. En zonder klep is het een leuke muts!



8 opmerkingen:

  1. Wat ziet 't er prachtig uit bij jullie! Helaas hebben we hier in de straat niet zulke mooie straatverlichting ... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verschil met zaterdag! Maar beiden zijn leuk. Fijne week, Jeanet! Groet, Wieke (dienogsteedsaanhetnagenietenis)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een beetje late reactie, maar om je blog te kunnen openen, moet ik m'n oude aftandse computer van stal halen. Bij dezen dus: ik wilde nog even zeggen dat ik het zaterdag berengezellig vond, en dat ik zeker snel terug kom om nog eens in je prachtige winkel rond te neuzen. Van de weeromstuit ben ik dáár nauwelijks aan toe gekomen! Nogmaals dank. Enne... succes met die sneeuw!
    Groetjes,
    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo de foto's van de eerste sneeuw. Helaas bij ons hier in Purmerend nog niets!
    Groetjes van Bregit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf he, die sneeuw! Ik ben vanavond door een giga dikke sneeuwstorm naar huis gelopen na onze kooravond! Morgen sneeuwpret :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier nu ook flink sneeuw (rotterdam), ik heb gister een haiku geschreven :

    buiten hangt stilte
    geen geluid is te horen
    de stilte van sneeuw

    greetz mamouna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier sneeuwt het ook langzaam aan door, al ligt er nog geen enorme laag. Wel jammer dat Vriend er doorheen moet naar zijn werk, maar verder is het zo'n mooi gezicht!

    BeantwoordenVerwijderen