Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 7 januari 2013

Paardenstaart

Heeft je dochter lang haar en draagt ze vaak een paardenstaart? Dan is dit een leuk patroon voor een "ponytail-beanie" - een muts met een gat voor een paardenstaart!


Deze vond ik hier, in het Engels. Maar door de Google-vertaler komt er toch een redelijke vertaling uit, kijk maar, met een beetje fantasie kom je er wel uit. Gemaakt met 6 draads-sokkenwol in een leuk kleurverloop.

OPAL Paardenstaart BEANIE
Materialen: 1 bol 6 of 8ply Opal. Paar 4mm naalden.
Om de gemiddelde meisje passen (maat A) en vrouw (maat B)
Zet 93 (B111) st
Werk picot als volgt:
1e nld: recht breien. 2e rij: averecht 3e nld: 1 r, * wol naar voren, 2 st r samenbreien, herhaal van * tot de laatste st, 2 r..
Brei st steek tot een hoogte van 18 (20) cm.
Shape kroon als volgt:
1e nld: 1 st recht, * 2 r sm, K3, 2 st r samenbreien herhaal van * tot einde
2e rij: Recht
3e rij: 1 r, * 2 st r samenbreien, 2 st recht, 2 st r samenbreien herhaal van * tot het eind
4e nld: averecht
5e nld: * 1 r, 2 r sm, 1 r, 2 st r samenbreien herhaal van * tot 37 te beëindigen ( . 45) st
. Brei 6 nld in st steek
picot Brei als volgt: 1 r, * wol naar voren, 2 st r samenbreien, herhaal van * tot het einde.
Volgende rij averecht. St steek nog 2 rijen, alle st af.
Naai de naad en dragen met een grijns.


3 opmerkingen:

  1. Hé, wat een idee! Dank je wel!
    Ik heb geen dochters en mijn zonen hebben heel kort haar, maar ik heb zelf wel meestal een staart als ik naar mijn werk ga en een haafdband verschuift bij mij altijd, misschien is dit wel een goede...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh dat is zeker ook leuk voor mensen met dreads!

    BeantwoordenVerwijderen