Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 29 januari 2013

Kroon

Het zal niemand zijn ontgaan dat we een troonopvolging gaan meemaken. Ik kan me de vorige nog wel herinneren, want Willem-Alexander is van hetzelfde bouwjaar als ik. Dat leek me toen toch wel bijzonder als je moeder Koningin werd..... en we zijn ondertussen een generatie opgeschoven!

Vandaar vandaag maar een toepasselijk ideetje:


Hoewel ik gisten een paar keer heb gehoord dat we niet van een kroning mogen spreken, hoort die kroon er natuurlijk wel gewoon bij.


Het ding schijn trouwens zo groot te zijn dat hij over ieders hoofd heen zou zakken. Handig!

Deze gehaakte kroon is een leuk item voor kinderen om deze gebeurtenis na te spelen. Je kunt het patroon kopen via Ravelry. Hij is nét echt!


En ik ga nu een heleboel K(r)oningsmantels knippen voor onze website Kinderverkleedkleding.nl Ik denk en hoop dat we er dit jaar veel zullen verkopen....

Verkleedkleding: Koning of Koningin

Deze onderste foto nam ik zelf toen Koningin Beatrix in Middelburg was in 2010 (detail: de mooie bloemenrand met zeeuwse knoopjes!)

4 opmerkingen:

  1. Mooie blog! Prachtige foto en die kroon is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha die jeanet,
    fraaie kroon, 'k zie mezelf hem alleen niet haken :)
    ik heb link, weet niet hoe ik hier foto moet plaatsen van daar, ff scrollen tot bijna onderaan :
    http://crochet-plaisir.over-blog.com/categorie-12358515.html, staat telpatroon bij :D LOL

    greetz mamouna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Jeanet,
    jullie koningin was op het nieuws in België ! Wat zegt ze het goed, en we kregen mooie foto's te zien van haar hele termijn als koningin. Straks hebben jullie eindelijk eens een koning, met een knappe vrouw en 3 leuke prinsesjes ! de gehaakte kroon is supermooi, en ik heb ook genoten van je verhaal over de garnalen in Antwerpen. Ik kan ook garnalen pellen, maar het is zo'n klus hé. Maar vooraf gepelde garnalen in die plastic schoteltjes vind ik vies, en koop ik liever niet. Als wij de grens oversteken blijven we altijd in Sluis hangen. Middelburg is niet veel verder, misschien kom ik volgende keer eens tot daar. Is er een handwerkwinkel in Middelburg ? Dan heb ik zeker een reden om tot daar door te rijden.... Groetjes, rozemie !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan kom je toch zeker naar mijn winkeltje in Arnemuiden (6 km vóór Middelburg?) Door de tunnel ben je er zó!
      Gratis parkeren voor de deur!
      Groeten,
      Jeanet

      Verwijderen