Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 1 januari 2013

Goede Voornemens?

Allereerst de allerbeste wensen voor 2013 toegewenst! Veel gezondheid, geluk en liefde en wellicht een heleboel creativiteit?

De eerste dag van het jaar verloopt hier altijd een beetje structuurloos. Na een heerlijke oudejaarsavond moet er toch weer allerlei rommel opgeruimd worden en alle kerstversiering is weer opgeborgen - hup, naar zolder! Wat een ruimte........! 
Doen jullie aan goede voornemens? Ik niet hoor, ik ken mijn tekortkomingen een heel jaar door. Daar verandert 1 januari niet veel aan. Maar als ik er een zou hebben, dan is dat dit project:


Zo´n prachtige deken zou ik wel heel graag willen maken! Hij werd gemaakt door een klant en ik mocht ´m vorig jaar fotograferen. Het was vlak voor onze winkelverbouwing, dus het zijn maar een paar kiekjes. Jammer, ik had er veel meer foto´s van moeten maken!!


 Deze deken werd gemaakt van heel veel kleurtjes Catania en gehaakt op naalden 3,5. De gebruite steek is de Larksfoot stitch, waar ik al eens over blogde. Ik vind de kleuren prachtig!

Je kunt bij Karin aan de Haak een Nederlandse beschrijving vinden van deze steek. En op You Tube vind je dit filmpje (engeltalig) :


Zal ik dan toch maar aan goede voornemens doen????


[larksFOOT.jpg]

10 opmerkingen:

  1. Je begint het jaar weer goed. Prachtige kleuren, maar ik denk dat deze steek het in alle kleur combinaties goed doet.
    Morgen weer een 'gewone' dag.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeanet, zelfs op de eerste dag van het nieuwe jaar heb je een prachtige blog. En een heel goed voornemen; zo'n prachtige deken. Ach, wie weet kan ik volgende week de eerste toer al bewonderen...
    Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je elke dag een regel doet...heb je na 365 dagen vast een prachtige deken. this maar een idee. maar hij is inderdaad prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon beginnen jeanet erg leuk groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de beste wensen voor het nieuwe jaar en vel creatieve uitspattingen gewenst en ik zie de deken wel als een creatieve uitspatting. Dus ik wacht af wanneer de eerste toeren op foto hier op je blog verschijnen......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Jeanet,

    Een hele mooie steek! Als je eraan begint, zorg ervoor dat je in 1 keer alle garen hebt, hoef je niet zo achter garen aan zoals ik.
    Maar daar heb ik dan ook weer van geleerd!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alleszins de beste wensen voor het komende jaar, veel geluk en een goede gezondheid, en ik hoop dat het je lukt zo'n mooie deken te maken! Mijn goede voornemen is om dit jaar in de zomervakantie jullie winkel te komen bezoeken! :-)
    Groetjes van Floortje uit België.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor jou (en iedereen om je heen) een heel mooi, gelukkig, gezond, warm 2013. Vol vriendschap, creativiteit en inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De beste wensen voor 2013.
    Ik heb de larkfootstich ook gehaakt en er een supergrote sprei van gemaakt in zwart, grijs, wit en paars. Heerlijk om te doen en als je elke dat een rij haakt kom je inderdaad al een heel eind......... Een heerlijk werkje om 's avonds te doen.

    BeantwoordenVerwijderen