Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 12 december 2012

Zo veel....

Vandaag ben ik de hele dag druk geweest met... tja, met wát eigenlijk? Niets tastbaars in elk geval - maar wel een hoofd vol indrukken en de helft van de dag kwijt aan het beantwoorden van mailtjes en telefoontjes. Ik wil het bij deze nog maar een keer zeggen: handwerken is mijn hobby, mijn passie. Ik wil iedereen op weg helpen, voor doen, uitleggen, patroontjes zoeken, etc. Maar het is ook mijn werk, mijn bron van inkomsten - dus ik moet ook gewoon bolletjes wol verkopen. Op sommigen dagen is de verhouding een beetje kwijt, en ik geloof dat vandaag zo'n dag was....

In deze week zag ik weer zoveel mooie dingen door jullie gemaakt. Ik maak maar weer een etalage:


Deze grappige cupcakes worden gemaakt door iemand op onze breiclub. Ze komen uit het boekje Dieren cupcakes haken van Marieke Dissel. Dit jaar hebben we geen brei- (of haak-) club meer, we beginnen weer op donderdag 3 januari!

Weet je nog dat ik over deze schitterende polswarmers blogde? Charlotte maakte ze, zijn ze niet schitterend?? Miriam was bereid om haar jonge, gave handjes er in te steken (die van ons vonden we te rimpelig!)

Kijk eens naar die details! Geweldig mooi, die gaan echt op mijn lijstje things-to-do!


Dit is echt een vermelding waard: deze dame breit en haakt ontzettend mooie dingen, zoals deze kol. Jong geleerd - oud gedaan :-)


Heb je een restje garen over van een groot project? Met een beugeltje maak je van de kleinste restjes nog een leuk portemonneetje. Wij hebben beugeltjes op voorraad! (maar ook tashengsels).

Dit portemoneetje werd gemaakt van een restje Peru (zoals van de stola)


Deze schitterende theedoek/merklap werd gemaakt door Bianca. "Ôôst, west, tuus, best" is er op deze Zeeuwse lap geborduurd en hoe langer ik er naar keek hoe mooier hij werd!


Miniscule steekjes in rood en wit:


Elk vakje anders ingevuld! Allerlei verschillende patroontjes, steken en ieniemienie kruisjes!


En natuurlijk een Zeeuws knoopje en de provincie geborduurd!



Anna maakte een prachtige deken van de Invicta Color in roze/grijze tinten! Wat een prachtig exemplaar... 


Ze gebruikte 10 bollen voor deze deken van 2.50 x 1.10. De kleurtjes komen vanzelf uit het garen, dus je hoeft niet te wisselen van draadjes (en niks weg te stoppen!!)


En tot slot nog een super leuke tip van Tjitske die haar theepot gebruikt om te zorgen dat haar bolletje wol niet in de war gaat. Wat een idee.....!


Ziezo, mijn hoofd iets leger en mijn lijstje iets korter! Er zijn vast nog foto's die ik vergeten ben...
Ik ga nu weer aan het werk, want er is vandaag veel te veel blijven liggen. Dat is dan weer makkelijk als je naast je winkel woont....

En lieve lezers, niet vergeten: Pluk van dit blog wat je leuk vindt. Ga aan de slag, geef er je eigen draai aan en geniet!! Vrijwel alle patroontjes kun je er gratis vinden. Maar vergeet niet om af en toe een paar bollen bij mij te kopen (ja, ik stuur het ook op) - dan hou ik het vol om te bloggen, voor te doen, uit te leggen en alle vragen te beantwoorden. 



8 opmerkingen:

  1. wow wat is die deken gaaf! Is dat gebreid of gehaakt?
    En die theepot! Schitterend je moet er maar op komen! Het geeft ook nog eens een leuk plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk maak jij van je blog, zo gauw ik wat contanten over heb ga ik ze bij jouw investeren,de polswarmers zijn beeldschoon en die kol vind ik ook heel mooi, fijne avond nog,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad Jeanet, zoveel!!! Die indruk krijg ik ook altijd weer als ik op het net rondkijk. Maar jij vindt toch nog altijd meer leuke dingen dan ik, ik kom gewoon elke dag bij je kijken omdat het altijd de moeite waard is.
    En wat een schitterend idee met de theepot!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens het je zo toe, dat er uit alle kanten van Nederland bestellingen komen! Als je voortdurend dezelfde collectie hebt, is het dan geen idee om die op het blog te zetten? Zodat je snel kunt zien of jij iets verkoopt?
    Zelf ben ik even met heel andere dingen bezig... kan niet alles tegelijk helaas, maar zodra ik echt iets te bestellen heb, kom ik bij je terug!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een schattig portomoneetje! Ik zou graag wat bij je willen kopen maar het is zo ver weg! Heb je ook een website? misschien kan je die dan aan de rechterkant neerzetten? dan zou ik graag er eens willen rondsnuffelen! ik ben namelijk echt op zoek naar een specifieke wol en er zijn niet veel wolwinkels in deze buurt.. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie en creatieve gezelligheid hier weer in dit blogbericht!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw dat theekop-idee is echt superslim!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Werkelijk schitterend, die deken! En wat een geweldig idee om van die wol een deken te maken, lekker zacht en warm en niet zo zwaar!

    BeantwoordenVerwijderen