Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 7 december 2012

Uit de oude doos

Deze week kreeg ik van buurvrouw Carina deze twee "oudjes", 2 haakboekjes uit de oude doos.



En leuke dingen die daar in staan! Even de sixties en seventies-kleuren wegdenken (oranje, bruin, groen) en een hip kleurtje ervoor terug.........blijken sommige patronen tijdloos te zijn want deze 2 pannenlappen die al een hele poos in mijn winkel hangen als voorbeeld, blijken uit deze boekjes te komen! 


en hier het patroon:
pannenlap-inge2-1.jpg

en deze ook!


Dit patroon vind je hier terug (maar ik nam bij de vasten elke keer de achterste lus, zodat je meer reliëf krijgt). Heb je liever een filmpje, dan klik je hier.





9 opmerkingen:

  1. Geweldig! Het clowntje hing vroeger op mijn kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zulke jurkjespannelappen kan ik mij nog herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk! ik zal je verklappen, ze komen bij mij vandaan, ik had ze op de weggeefhoek op facebook gezet, en carina vond het echt iets voor jou! de weggeefhoek is een besloten groep op facebook, waarop mensen gratis spullen aanbieden, die anderen misschien nog kunnen gebruiken. Echt leuk en helemaal van deze tijd! je kunt alleen lid worden als je netnummer van de telefoon 0118 is. groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super, ik ben er blij mee - en zo kan ik er anderen weer blij mee maken!

      Verwijderen
  4. Ja, en zo verhuisden de boekjes van de ene kant van walcheren naar de andere kant!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. helemaal geweldig vind ik dit, ik had de vraag naar pannenlappen als jurkjes op facebook "haken is hip" gezet en kreeg deze link door, het toevalwil dat ik dit blog al wel bij mijn favorieten had gezet maar deze nog niet had gezien, ik ben er echt blij mee want ik heb nu soortgelijke pannenlappen en die zijn al 40 jaar oud, dat wilde ik even laten weten, groetjes Jeannette http://hobbyhakenenbereien.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk die patronen uit de oude doos. heeft u ook het haakpatroon met nummer 76 uit het boekje. Dat is het pannenlap jurkje met recht boven lijfje, groeten Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boekje heb ik niet, maar las een link vanmorgen en daar staat een jurkje met een rechte pas in. Schema tekening en nummer 132, dus even scrollen.
      http://crochet-plaisir.over-blog.com/article-maniques-cuisine-et-leurs-grilles-gratuites-au-crochet-113475364.html

      Verwijderen
  7. Heel leuk, ik wil ze graag uitprinten maar dat lukt me niet. Kan iemand mij zeggen hoe ik ze kan uitprinten?

    BeantwoordenVerwijderen