Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 29 december 2012

Toppers

Dit jaar waren er een aantal "toppers" te vinden op mijn blog. Patronen die heel veel werden aangeklikt of waarop vak werd gereageerd. Een kleine greep:


Dit super-simpele patroontje van hoesjes om een blikje werd erg gewaardeerd. Krijg je toch zin in het voorjaar van?? 

Nog zo'n zonnig projectje was de Granny Square-tas. Gemaakt van de kleurtjes van hierboven.


Ook bij Lindevrouwsweb vind je hiervan een beschrijving. Zo leuk om te maken en niet moeilijk!

Een van de meest aangeklikte items was weer het Zeeuws Knoopje. Vraag ik me af of dit vooral door de Zeeuwen onder ons wordt gehaakt of ook buiten de Zeeuwse grenzen?


Nog een prachtig werkstuk met een Zeeuws tintje was de Cockle Shell - Zeeland Lace: wat een prachtig patroon van Anna! Gemaakt van 2 bollen Invicta Colour. Niet iets voor beginners - maar o-zo-mooi!



De gehaakte sjaal van de kleurige Noorse Wol Colour deed het ook erg goed in de statistieken!

Een leuk patroon dat je kunt gebruiken voor elk soort garen, dik - dun - gekleurd - effen!

Dit jaar ging ik ook op Facebook! Dat blijkt een heel leuk middel te zijn om te delen, en de pagina heeft al meer dan 1.500 vind-ik-leuks. Maar het is ook veel plaatjes kijken (en vooral niet verder lezen) dus krijg ik met regelmaat de opmerking te lezen; "Blij dat ik brei? Dit is toch haken?"
Ja, hoor! Ik wordt ook heel blij van haken!


Dit jaar won ik tot mijn grote verrassing de eerst prijs van de KreaDoe-wedstrijd. En dat kwam door jullie, want jullie hebben massaal op mijn blog gestemd!


Super Bedankt daarvoor!
Onlangs kreeg ik per mail alle opmerkingen toegestuurd die jullie lezers gaven bij het stemmen. Eeeeh, heb je wel eens 362 complimentjes over jezelf gelezen? Daar werd ik heel verlegen van!!

Haken deed het in de statistieken overigens beter dan breien. Zo bleek deze gehaakte herfstkol een schot in de roos! Wat is deze kol veel gehaakt en ik heb 'm in alle varianten gezien - zo leuk...


En dat is nou precies de bedoeling van dit blog: pak de ideeën eruit die je aanstaan, geef er je eigen draai aan, en geniet van het handwerken! Deze wol heb ik heel vaak in verschillende kleuren verzonden.Vaak krijg ik de vraag of ik een webwinkel wil beginnen. Maar dan moet ik alle bolletjes fotograferen, bijhouden, alle betalingen controleren, en mijn dagen zijn al zo vol! Dus nog even niet..... Wil je iets bestellen, dan mag dat altijd. Ik schrijf vaak in een logje of ik een dergelijk garen verkoop. Het leukste is natuurlijk als je langskomt. Dit jaar heb ik zoveel bloglezers ontmoet en prachtige werkstukken mogen zien en fotograferen - geweldig leuk. Het stimuleert om nog meer leuke patronen op te zoeken. Wordt vervolgd.....

13 opmerkingen:

  1. Hallo, je heb een super blog , kijk vaak en gebruik er vaak patronen van en ja langs komen is voor mij dus lastig , ik woon in noorwegen. ook over zeeland is het erg leuk om te lezen en de foto,s te zien!!
    een gezond en goed 2013 met je hele fam
    gr van janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet je eerlijk bekennen dat als ik iets zoek, ik vaak bij jou op het blog even kom rondneuzen! Je blog is één grote inspiratiebron, bedankt voor alle tijd en moeite die je er in steekt om ons lezers ook steeds weer met leuke ideetjes en voorbeelden te blijven inspireren, ik hoop hier ook in 2013 nog vaak te komen:-))!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dr is hier ook altijd wel iets leuks te neuzen dus ik zou zeggen OP naar 2013 ☺

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, 362 complimenten... ik zie je in gedachte al steeds roder worden, maar het is zo terecht! Ik hoop dat je nog lang blijft bloggen en dat ik je nog eens in het echt mag tegenkomen. Ik wens jou en je familie een fantastisch 2013! (al heb ik jullie dat volgens mij al meerdere keren gewenst)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al die complimenten zijn van harte gemeend. Je bent zo inspirerend door alles wat je laat zien en je bent zo enthousiast; al denk ik dat je soms hondsmoe bent.
    Weer even een weekend vrij een na de oliebollen en het geknal sta je er weer op 2 januari. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi jaar dus om op terug te kijken. Bijzonder toch, die innerlijke drang om mooie dingen te maken. Ik wens je een fijne jaarwisseling en veel plezier in 2013, met allen die je lief zijn en met je handeltje! Liefs uit Zoetermeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk Jeanet, zoveel complimenten! Bijna 1 voor elke dag van het jaar. En heeel verdiend: zoveel leuke en inspirerende ideetjes zet je op je blog. En eerlijk waar, dankzij de cockleshellsjaal ben ik nu ook breister :-). Dank voor de inspiratie van 2012 en een heel gelukkig en gezond 2013 gewenst.
    Groetjes uit barneveld

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om al die leuke inspiratiebronnen weer voorbij te zien komen! Daarom komen we ook zo graag even bij je op bezoek op je blog. Er gaat echter niets boven een bezoekje aan de winkel en daarvoor kom ik graag nog eens uit het het Noorden afzakken naar het Zuiden!
    Al die complimenten heb je ook dik verdiend. Zie ze maar als een erkenning voor al het werk dat je verzet en de tijd die je in je werk en de blog stopt.
    Ik wens jullie allemaal veel liefde, geluk en vooral gezondheid toe voor het nieuwe jaar en een heel gezellige jaarwisseling.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook van mij een welgemeend dankjewel, Jeanet. Ik geniet van je aanstekelijke enthousiasme en alle leuke vondsten die je ons laat zien. Van de leuke bontjeswol die je me gestuurd hebt, heb ik een kerstkrans en blikjasje gemaakt. Handwarmers volgen nog. Ook een kol die ik hier zag heb ik intussen gebreid en van de Butterfly-wol maak ik volgende voorjaar een mooi vest.

    Geniet van een paar dagen welverdiende rust en alle goeds voor 2013 voor jou, je man en jullie kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel voor de fantastische ideeën die we van jou kregen.
    Het was een plezier je blog te bekijken dit jaar.
    Tot volgende jaar en de beste wensen voor 2013.
    crea oma monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben trouw volger en hoop dat je voorlopig nog even door gaat. Goede jaarwisseling en tot volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel voor alle inspiratie! Hoewel het vaak bij inspiratie blijft is het elke keer weer genieten van je stukjes en ideeën. De allerbeste wensen voor 2013!
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen