Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 28 december 2012

Terugblikken

Nou, wat een heerlijke reacties op mijn vorige logje! Natuurlijk was het weer een kwestie van niet goed lezen..... zucht! Excuses en heel veel dank voor de vele reacties. Ik zal de logjes vanavond even aanpassen.

Ans vatte het kort maar krachtig samen:

Vermoedelijk houden jullie bij het breien van rnd 2 en 4, dus die met de av steken, jullie draad aan de voorkant, en dan krijg je hor streepjes. Als je in die toeren de steken gaat slippen, moet je eerst de draad naar de achterkant van je werk doen, steek slippen, en draad weer naar voor voor de volgende av steek, enz.



Ze zette snel een mini-kolletje op om te demonstreren. Ans, weer heel veel bedankt (en ook alle anderen die gereageerd hebben via blogs en/of facebook en telefonisch).

Zo tussen Kerst en Oud/Nieuwjaar zak ik altijd een beetje in. Het lijkt wel of de moeheid van een heel jaar samenkomt en ik ben een beetje futloos. Omdat ik niet zoveel energie heb om te spitten voor nieuwe ideeën zal ik af en toe een "topper" van het afgelopen jaar laten zien. Patronen of werkstukken waar ik veel reacties op gekregen heb, die veel zijn na-gemaakt enzo. En het is rond deze tijd van het jaar een mooie gelegenheid om eens terug te blikken, toch?

Vandaag kreeg ik een geweldig leuke foto van Ankie:


Zij maakte deze Aapjes (wij noemden ze Lola) van het Jacobus-patroon. Ze maakte er ook een voor mij en onze Lola uit Hawaï kijkt dagelijks naar de klanten in de winkel.

Ik blogde hier over Lola, maar Jacobus kwam verschillende keren terug dit jaar (ik blijf het een geweldig patroon vinden!).






Let op! Morgen - zaterdag - zijn wij voor het laatst geopend in 2012! (10.00 - 16.00 uur)

Maandag gaan we oliebollen en nog veel meer bakken, dus zijn wij volgende week pas weer op woensdag open!

10 opmerkingen:

  1. Ik vind Jacobus ook zo leuk! Als er één is die me ooit aan het breien krijgt, is het vermoedelijk deze Jacobus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jacobus is geweldig......

    voor jou een geweldig maar vooral gezond 2013

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die aap is heel leuk, alleen heb ik het opgegeven om in het rond te breien!
    Gelukkig zijn er ook genoeg patronen waarbij dat niet hoeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het blijft een prachtig patroon!
    Heel veel plezier met het oliebollen bakken en een goed en gezond 2013 toegewenst voor jullie allemaal.

    lieve groet,
    Betsy en Rinse
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een fijne jaarwisseling en doe rustig aan!
    Lieve groet uit Urk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jacobus vind ik ook geweldig! Ik ben niet echt een breister maar deze heb ik wel gemaakt! het is een heel goed beschreven patroon.. Alvast een fijne gezellige jaarswisseling! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jacobus vind ik ook geweldig! Ik ben niet echt een breister maar deze heb ik wel gemaakt! het is een heel goed beschreven patroon.. Alvast een fijne gezellige jaarswisseling! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben helemaal verliefd op Jacobus en brei hem nu voor de derde keer van Katia Tobago ( http://crealyt.blogspot.nl/2012/09/aap-jacobus-nummer-2.html ) En dit zal zeker niet mijn laatste zijn.
    Bedankt voor al je creatieve ideeën op je weblog (die ik nog niet zo lang geleden ontdekt heb).
    De beste wensen voor een inspirerend en creatief 2013.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaaaahhh ze blijven lief die jacobussen,helaas heb ik minder met breien als met haken,maar hij is wel erg verleidelijk als ik al die leuke creaties hierboven zie!Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen