Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 5 december 2012

Star Stitch

Wij hebben Pakjesavond dit weekend al gevierd, dus ik heb zomaar tijd om te bloggen!

Deze kol zag ik deze week in de winkel en ik vind het patroon zo mooi! De kol is gebreid door Anne-Marie (die veel te bescheiden is, want ze maakt de mooiste dingen!!), en ik mag het met jullie delen:

De kol is gebreid met de zogenaamde Star-Stitch (sterrensteek), je kunt dit terugvinden op Ravelry (als je daar nog nooit bent geweest, even een account aanmaken!). Je kunt daar een gratis beschrijving downloaden, maar het is natuurlijk best een gedoe in het Engels.


Anne-Marie vond een filmpje met deze steek, en hoewel het in het Engels is snap je het zó. De eerst en de 3e naald zijn gewoon recht, die worden niet uitgelegd. Je kunt dit patroon eindeloos herhalen, met een stekenaantal deelbaar door 4 plus 1.


Anne-Marie breide deze kol met 29 steken op naalden 15 en gebruikte 3 bollen Peru (van 4,95), ik heb verschillende kleuren op voorraad.


En moet je kijken wat het effect is met garen met kleurverloop: Spectaculair! (plaatje geplukt van Ravelry)



Zou ik van Sint een zak tijd krijgen.......???


4 opmerkingen:

  1. Misschien mag jij wel mee in de zak. Lekker op een stoeltje op het strand breien..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, met gemeleerd garen is het effect helemaal spectaculair!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, dat ga ik eens uit proberen, ik had deze steek al gevonden om te haken maar nog niet gezien om te breien, dank je wel om te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha,ha,ha, ik heb helaas ook geen zak met tijd gekregen ;-)
    Je hebt een prachtige weblog....ik mag graag ff bij je kijken en ideëen op doen.
    Je verhalen zijn gezellig om te lezen en heb al eens overwogen om naar Zeeland op vakantie te gaan, zodat ik bij je in de winkel kan rondsnuffelen. Nu nog mijn gezin overtuigen ;0)

    BeantwoordenVerwijderen