Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 2 december 2012

Sneeuwvlokjes

Op een dag als vandaag is het helemaal niet raar om over sneeuwvlokjes te beginnen. Brrrrr. wat is het guur en koud. Al een heel weekend talrijke hagelbuien en af en toe een klap onweer ertussen. Héérlijk weer om bij de open haard te freubelen....

Johanna doet mee aan Postcrossing, en ze krijgt soms echt juweeltjes toegestuurd. Zoals deze kaart:



Ragfijne sneeuwvlokjes gemaakt met heel dun haakgaren en een fijne haaknaald (1-1½), geplakt op een winterse foto. Het kaartje is een gewone postkaart, dus je kunt wel inschatten hoe klein de kristallen zijn!



Wil je ook veel verschillende patroontjes van ijskristallen of sneeuwvlokken vinden, dan moet je zeker hier eens kijken, met 12 verschillende patroontjes. In het engels, maar met zeer duidelijke haakschema's!

2 opmerkingen:

  1. Super leuk idee!!
    Postcrossing is ook echt geweldig, ik doe er ook aan mee en het is zo leuk om te zien wat voor verschillende kaarten je krijgt!
    Ik heb dit jaar mijn kerstkaarten zelf gemaakt: een kerstster (zoals hier boven) gehaakt, met vilt een cirkel eronder als kerstbal en dan een leuk papiertje met een kerstpatroontje op de achtergrond. Ze zijn echt heel schattig geworden!
    Maar zoiets kan je dus ook doen met de kaartd ie je laat zien, echt een geweldig idee!!

    BeantwoordenVerwijderen