Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 3 december 2012

Sjaal van dubbele stokjes

Fiona maakte deze schitterende sjaal. Weer gemaakt van de Invicta Color , ik word een echte fan van dit garen (als sokkengaren vind ik het niet geweldig, maar voor sjaals des te meer!)


Het is een hele brede sjaal, die ook als omslagdoek kan worden gedragen. Door het gebruik van dubbele stokjes en lossen wordt deze sjaal niet te zwaar, en luchtig genoeg om ook rond de hals te dragen. 


Het kleurverloop komt weer zo mooi uit! Dit is dezelfde kleur als de Herfstkol, maar ook in andere kleuren verkrijgbaar! (Kijk hier)


Zet met een hele losse hand (!! of neem een grotere haaknaald) 123 lossen op (+ 3 keer-lossen). Haak vervolgens in elke losse een dubbelstokje. De volgende toer haak je 3 dubbele stokjes, 3 lossen, 3 dubbele stokjes, 3 lossen, etc. tot het einde. Eindigen met 3 dubbele stokjes. De volgende toer is weer een hele rij dubbele stokjes etc. 


(eh, de foto staat op zijn kop zie ik nu....)

Wil je de sjaal smaller maken, dan kies je voor een veelvoud van 6 plus 3 voor de laatste 3 dubbele stokjes. 
Deze sjaal is gehaakt op naalden 3½ en er zitten 3 bollen Invicta colour in (kleur 959)

We kregen nog een nieuwe kleur binnen, voor diegene die voor een beetje extra kleur houdt: 

(kleur 958)

6 opmerkingen:

  1. Oh... prachtig zeg! Krijg meteen zin om.. hi hi!
    Die wol blijft uitdagen en telkens weer denk je "wat-is-ie toch mooi!!"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een erg mooie sjaal.
    Enook weer mooie kleuren
    Ik vind de invecta inderdaad ook niet geslaagd voor sokkkken maar wel voor sjaal.
    Ook heb ik eigenlijk gelijk een vraag aan jullie wie o wie heeft voor mij een patroon van een baby mouwsjaaltje en wil het met mij delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig. Zeer mooi garen ook. Helaas kan ik niet tegen wol, anders zou ik ook een sjaal van dit garen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil graag garen voor deze sjaal bestellen en een patroon, maar als ik email aanklik dan kom ik niet verder.

    BeantwoordenVerwijderen