Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 7 december 2012

Rudolf

Op en of andere manier slaap ik niet heel goed als er sneeuw voorspeld is. Vanmorgen keek ik al vroeg door de gordijnen of het er "al" lag (stiekem blijf ik een kind, ik vind het prachtig!). Het lag er. Maar wat een vieze prut is dit. Het drupt en blubbert en smelt en hier wordt niemand vrolijk van.... Ondertussen is het hier alweer zo goed als droog, en ik hoop dat voor iedereen de overlast meevalt. We gaan maar gewoon op zoek naar een leuk handwerk-idee!

Is dit geen snoezig rendiertje? Je kunt de Nederlandse vertaling vinden bij Mijn eigen plekkie.

Het origineel vind je hier. En van het een komt het ander en zo maakte Hermine deze variant - ze haakte er een lijfje aan. 


Dit bedacht ze zelf, dus geen patroon! Maar wel een uitdaging om zelf wat te verzinnen...
Is dit geen dropje...?


Hermine is een kei in het bedenken van creatieve ideeën, wat denk je van deze bijzondere Kerstlamp/boom....?

IMG_8334-30

Ze maakte gebruik van de stokhaak-techniek (bezemsteek haken), kijk maar bij deze tutorial.

5 opmerkingen:

  1. OOH!!! die is echt leuk! Gelijk even gepind. Die staat op mijn lijstje voor volgend jaar. Dit jaar gaat waarschijnlijk toch niet meer lukken helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dingen, ik raak verslaafd aan het kijken naar blogs, maar doe echt zoveel originele indrukken op, bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kunnen we ook een pakketje tijd erbij kopen hi. Hi zit je ook zo lekker ingesneeuwd hi. Hi Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh wat leuk...he had ze het nou maar opgeschreven haar bedenkingen,ha,ha...;-)dan had dit prachtige rendiertje vast her en der ook weer volop verschenen!Maar ontzettend leuk zeg!

    groetjes en een fijn weekend!
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen