Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 8 december 2012

Krukje

Van Ann-Louise kreeg ik een foto van een prachtig kruk-hoesje:



Met Catania en een restje Angora-gevonden-op-zolder maakte ze dit leuke hoesje. De zachte Angora combineert heel mooi met de strakkere katoen.


Het patroon komt van Karin aan de Haak, waar je een hele duidelijke, uitgebreide beschrijving met foto's kunt vinden. Het krukje van Karins is omgehaakt met naald 4½, je kunt echter elk garen nemen wat je wilt en doorgaan met meerderen. Let daarbij op: als je werk gaat golven dan meerder je te veel, gaat het bol staan als een kommetje dan meerder je te weinig.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten