Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 19 december 2012

Hitchhiker

In de zomer blogde ik al een keer over de sjaal Hitchhiker, een patroon van Martina Behm. Een geweldig mooie doek, die niet al te ingewikkeld is. Martina Schreef ook een boekje waar meerdere patronen in staan, nl Strick mich. De patronen zijn echter ook los te koop via Ravelry of via haar website (waar de patronen in Engels en Duits verkrijgbaar zijn)

Martina maakt de Hitchhiker met de Scheepjes Invicta Color die ze bij ons kocht, en werkte die op de puntjes af met kraaltjes. Prachtig! Je vind het blog van Martina hier.






3 opmerkingen:

  1. Dit vind ik echt grappig. Ik plaatste gisteren deze sjaal op mijn blog (van ander garen) en nu wil een van mijn dochters er ook een en wel van hetzelfde garen als die jij nu laat zien. Het is een geweldig leuk patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel heel mooi met die kraaltjes eraan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It's lovely! I am a big fan of Martina's patterns and knit a Hitchhiker in worsted yarn, then added charms to the points. If you would like to see, find it here
    http://www.craftsy.com/project/view/charmed-hitchhiker/59677

    Best,
    Sheila

    Het is mooi! Ik ben een grote ventilator van de patronen van Martina en brei een Lifter in kamgarengaren, dan toegevoegde charmes aan de punten. Als u zou willen zien, vind hier het
    http://www.craftsy.com/project/view/charmed-hitchhiker/59677

    BeantwoordenVerwijderen