Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 27 december 2012

Granny-Tas

Deze geweldig leuke Granny-Tas kwam ik tegen bij Biene Bien.


Deze tas is gemaakt volgens een patroon uit het boekje Hippe Granny Squares haken (ik heb ook nog een exemplaar in de winkel te koop - erg leuk boekje!). Maar een basispatroon voor een dergelijke tas kun je ook hier vinden (met een kleine aanpassing aan de onderzijde). Je kunt elke Granny Square hiervoor gebruiken. Vind je je granny iets te klein, dan kun je een extra rondje stokjes haken. 

Deze tas werd gevoerd met een oude spijkerbroek, écht leuk (en stevig!).


Op het blog van Biene Bien kun je nog veel meer mooie haaksels vinden!

Binnenkort kun je bij ons de Catania Grande kopen, de nieuwe, dikkere variant van Catania. Prachtige kwaliteitskatoen met een mooie glans. Je snapt wel dat ik daar dan nog een keer over blog!

2 opmerkingen: