Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 13 december 2012

Engeltjes

Vorig jaar kreeg ik van Ina (de bedenkster van het gehaakte Zeeuwse knoopje dit prachtige gehaakte engeltje:


De achterkant met de vleugeltjes:



Gehaakt met heel fijn haakgaren en opgesteven met suikerwater of textielverharder. Ik ben er nog steeds weg van... Ze vond het patroontje hier, maar maakte het rokje iets korter. Het patroontje is in het Engels.



Later vond ik dit patroontje in het Nederlands, dit is een iets ander engeltje. Misschien kun je de twee combineren....


Nog een ander Nederlands patroontje vind je bij Stijl en zoooo! (Nederlands)


En dit is weer een andere, gevonden bij Blij met Draadjes, ook in het Nederlands!

P1090211-1

4 opmerkingen:

  1. Na het weekend laat ik het resultaat zien Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, mooi, die gehaakte engelen. Ik had vorige week in mijn blog ook zo'n soort engel, lijkt veel op de witte engel in jouw blog. Ik vond mijn versie van het hoofdje wel mooi geslaagd. (debreimeisjes.blogspot.nl, hoe haak ik een engel)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben dol op engeltjes en deze zijn wel heel erg leuk!
    Dank je wel voor de links.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik verzamel engelen en ben nu bezig met een hele mooie gehaakte. Engels patroon, veel werk maar wel erg mooi :)

    Groetjes van marian

    BeantwoordenVerwijderen