Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 22 november 2012

Thanksgiving

Vandaag wordt in de VS Thanksgiving gevierd. Wij kennen dat hier (maar een heeeel stuk bescheidener) als Dankdag. In de VS is dat een vrije dag waarbij je als familie samenkomt en traditioneel wordt dat gevierd met een grote kalkoen op de dis.

Vorig jaar vond ik deze leuke ideetjes:

Little Turkey

Je vindt de link hier (geen patroon). Of deze: gratis op Ravelry


Iets in mij zegt dat dit hoedje hier niet zoveel gedragen wordt, dus nu een praktischer patroon:

Crochet Turkey Coasters For Thanksgiving

Het patroon van deze kalkoen-pannenlappen vind je hier. In het Engels, maar met heel veel foto's!

Overigens vieren wij volgende week woensdag Dankdag, en in ons dorp zijn woensdag (vrijwel) alle winkels gesloten - onze winkel is dus gesloten op woensdag 29 november!

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke muts! Maar ook de pannelappen mogen er zijn!
    Goed gevonden alweer, Jeanet.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, ik moet er erg om lachen, heerlijk, ik zie je er al mee lopen, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, het doet mij denken aan die kerst aflevering van mister Bean!
    Op de een of andere manier komt z'n hoofd klem te zitten in de kerst turkey.... Arm kindje.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jaaaaaaaa.. dat had ik ook.. zag onmiddelijk mr bean voor me met kalkoen op zijn hoofd!!!

      Verwijderen
  4. Wat een grappig mutsje en kindje! Ik heb je blog net via Wieke gevonden. Wat een gezellige blog. Ik ga steeds even kijken en klikken. Nu liggen er nog genoeg werkjes, maar straks ga ik zeker iets ervan maken. Succes met je blog en je winkel. Groetjes, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een grappige en vrolijke blog! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen