Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 4 november 2012

Poncho in Daisy Stitch

Nou, nog eentje dan vandaag!

Dit is echt een hele leuke poncho voor een meisje. Het patroon komt van de Noorse site Pickles. Hier verkopen ze hele mooie garens en patronen, maar een aantal patronen kun je gratis gebruiken, zo ook van deze Poncho.


De beschrijving is in het engels, maar lijkt moeilijker dan het is. Gebreid op een rondbrei-naald no 7. De poncho wordt met een dubbele draad gebreid. Het bijzondere van deze poncho is de Daisy-steek. Je kunt een filmpje bekijken van Pickles hoe deze steek gebreid wordt: je vindt het hier. Of een foto-beschrijving, die vind je hier.


 


Misschien vind je het ook leuk voor jezelf? Dan vind je hier de volwassen versie!

star poncho for grown ups pattern

11 opmerkingen:

  1. Ik vind hem geweldig!! Jammer, dat ik niet meer zo'n klein meisje heb rondlopen, zelf heb ik niks met poncho's.. ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt stoer, ik zie mijn kleindochter hieral in rond huppelen..gr. Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh geweldig. Jammer dat het geen haakpatroon is. Ik kan nl. niet breien.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die is enorm leuk, weet alleen nog niet of die voor mijn dochter gaat worden of toch een voor mezelf...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeft u hier ook een haakpatroon van?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,
    We zoeken een Nederlandse versie van de Star Poncho (breibeschrijving). Op de site van Pickles vinden we evenmin wat we zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het patroon is van de site verwijderd, wat jammer... Is het nog ergens anders te vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik probeer de beschrijving van Poncho in Daisy Stitch te openen, maar ik kom altijd op een scandinavische site. En die taal is mij toch wel wat onverstaanbaar. Hoe geraak ik aan de beschrijving?

    Marina

    BeantwoordenVerwijderen