Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 24 november 2012

Plumpudding

Zoals te verwachten voel ik me vandaag inzakken als een plumpudding! Na al die dagen in de hoogste versnelling te hebben gelopen, zit ik nu bijna in z'n achteruit. En da's best lekker :-)

Er komt niet zoveel uit mijn handen, ik rommel maar wat aan. Veel plannen aan het maken voor nieuwe projectjes en nergens aan beginnen. Dat komt volgende week wel weer.

Vorige week liet Bianca me deze leuke omslagdoek zien:



Het is hetzelfde patroon als de omslagdoeken waar ik als eens over blogde maar op een veel dikkere naald. Gemaakt van Jumbo, hetzelfde garen als de Poncho. Je hebt maar 2-3 bollen nodig (100 gram voor 3,95) en haken op naalden 8. 

Je vind het patroon/haakschema bij Lion Brand (even aan account aanmaken, dan krijg te toegang tot heel veel patronen)

En omdat Sinterklaas vanmiddag aankomt met de boot, wil ik jullie deze Sint niet onthouden. Gemaakt door Thea, is hij niet ontzettend leuk?




6 opmerkingen:

  1. zojuist die lipdub gezien
    wat is dat ontzettend leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is niet erg om even wat rustig aan te doen... De boog kan niet altijd gespannen zijn. Lekker relaxen in het weekend. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe maar wat rustig aan nu, dat mag ook eens zijn. Dat ziet er me een lekker warme omslagdoek uit met zo'n dik garen! En die Sinterklaas is toch geweldig! Wat een talent heeft die dame om zoiets te maken, een echte gave :)

    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maak een omslagdoek van precies het zelfde patroon maar dan met haaknaald no. 4 en er gaan 7 bollen Drops Baby Alpaca Silk in zitten.
    Als ie klaar is zal ik er een blogpost van maken!
    Groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker rustig aan doen! Het was vast een gekkenhuis gisteren... vind het leuk dat ik je in person heb ontmoet en dat je gewoon even tijd had om te kletsen :)
    Groetjes van de Zeeuwse knopen/blogmevrouw haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op de site van drops staat een omslagdoek die hier erg veel op lijkt. Ik maakte die (creatiefbezig.blogspot.nl), met haaknaald 4 en garen van wibra.
    Geniet van een rustige zondag!

    BeantwoordenVerwijderen