Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 28 november 2012

Muts en kol

Vandaag een heerlijke vrije dag gehad, en daar heel erg van genoten. Met vriendin wat Sint-inkopen gedaan en heerlijk bij de Drukkery (dat is de ultieme verleidingswinkel) in Middelburg genoten van een VOC-koffie (gewoon erg lekker!) en heerlijk bijkleppen. Zucht, moeten we meer doen! Als ze bij mij koffie komt drinken gaat prompt de winkelbel....

Het wordt binnenkort echt kouder en een muts en een kol zijn geen overbodige luxe. Als je voor gemeleerd garen kiest heb je gelijk al een heleboel effect!

Ladies' Tube Scarf & Beret

Deze leuke muts en kol zijn gemaakt van Bravo Colour (1,75 per bolletje). Ik heb verschillende kleurtjes in de winkel. Je kunt een gratis (engels) patroon vinden op de site van SMC. De kol is heel erg eenvoudig: Zet 300 steken op een rondbreinaald 3-4 en brei 2 recht, 2 averecht tot gewenste hoogte. Ik breide deze kol vorig jaar in rood/roze-tinten:




Voor de muts heb je 2 bolletjes nodig, voor de kol 6 (maar ik maakte de rode van 4 bollen en vond 'm hoog genoeg.....).

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie colsjaal, komt zeker door de wol, en helemaal niet moeilijk! Daar kan ik me ook nog eens aan wagen, een muts is al wat moeilijker lijkt me.

    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!!!! Heerlijk om te lezen dat je zo genoten hebt van je vrije dag! Je hebt het dubbel en dwars verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, zo'n dagje vrij! Goed te lezen dat je er (letterlijk) met volle teugen van genoten hebt :)

    Heerlijk, zo'n col. Je ziet ze nu ook overal. Ze zijn ook zo gemakkelijk om te dragen en bovendien lekker warm.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige col!Wat zo'n gemeleerde bol al niet teweeg kan brengen!Ik kijk ook uit naar een vrije dag,maar dat is voor mij deze week alleen de zondag en dan zal ik ook nog een halve dag mijn huishouden wat op orde moeten brengen,drukke werkweek aangezien de vestiging waar ik werk tijdelijk door de gemeente gesloten is i.v.m asbestsanering ben ik deze week tussen 3 andere vestigingen op en neer aan het hoppen;-(we moeten toch onze uren maken(logisch als ze je door moeten betalen)en ja invallen voor zieken,e.d.Ik zal blij zijn als de boel weer voor 100% open kan en alles weer als van ouds is wat o.a inhoudt dat mijn weekend op vrijdag 12:00 begint tot maandags 15:30 en dinsdag weer mijn vrije dag is,maar betwijfel of dat dit jaar nog voor elkaar gaat komen.....

    BeantwoordenVerwijderen