Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 15 november 2012

Inspiratie

Vandaag heb ik zó veel leuke dingen gezien ter inspiratie......

Gewoon in de winkel en op de breiclub - hup de tassen open en dan komen er zulke mooie, leuke, lieve dingen uit. Ik kan het onmogelijk allemaal laten zien, vanavond licht ik er 2 uit, de rest komt later...

Hier was ik helemaal weg van (geen verrassing voor wie mij kent): Désirée maakte deze cupcake van vilt en een super origineel poppetje. Hier ga je toch helemaal van óm :-)

Dit ieniemienie poppetje is maar een paar centimeter hoog, kijk nou toch eens naar die kleine details! Het mutsje en het doek-en-beukje, de friemelhandjes en het kralensnoertje... Désirée won hiermee de eerste prijs, ik ben niet verbaasd!


Kijk eens hoe lief ze kijkt!


En nu we toch Zeeuws bezig zijn, dit maakte Ellis:


Ze kocht bij ons een stuk Zeeuws Schortenbont, spande dit op een plaat en versierde het met een grote Zeeuwse Knoop van piepschuim ballen en aluminiumdraad. De ballen verf je met acrylverf, een sponskwastje en een dun penseeltje voor de kleine hoekjes, andere verf verpulvert het piepschuim. Het aluminiumdraad werd rond een breinaald gedraaid. 

Gaaf he? Ik heb me voorgenomen om nooit meer te gaan slapen. Niet doen - overbodige luxe! :-) (o, en ik word zo knorrig als ik te weinig slaap....ja, ik kan ook heeeeel chagrijnig zijn)

Wil je "Zeeuws" meemaken? Dan zou ik zeker volgende week vrijdag - 23 november - naar Arnemuiden komen. We hebben onze jaarlijkse Winterfair van ca. 16.00 - 21.00 uur en het is altijd een van de gezelligste avonden van het jaar in ons dorp. Natuurlijk trek ik weer de klederdracht aan, net als Miriam en nog veel meer mensen. Reserveer alvast in je agenda! Details komen nog....


4 opmerkingen:

  1. inderdaad wat een details zeg!!! prachtig en die zeeuwse knoop is ook een plaatje om te zien
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig gemaakt allebei! Ik dacht eerst even, dat ik de kleine Zeeuwse popjes zag van Anneke van der Vossen, een oudere dame, wekelijks naar ons Handwerkcafe komt en ook geweldige kleine, zeeuwse kindjes maakt.. maar deze is ook helemaal super, wat een gaaf idee en uitvoering!! P.S. Kun jij ook knopen maken van stof? Ik bedoel die ijzeren knopen waar je stof omheen kunt leggen en dan met een apparaatje vast kunt spannen? Zo ja, dan kom ik vanmiddag even langs met een stukje oude schortenstof, want ik heb een kussen gemaakt waar ik met dezelfde stof een knoop op wil!
    Groetjes Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een dotje dat Zeeuwse meisje en die knoop is echt super.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat een prachtig popje op de cupcake. Gelukkig kun je het niet echt opeten, maar het is wel een snoepie... Logisch dat jouw Zeeuwse hart extra hard klopte en ook het werkstuk van Ellis is prachtig.
    Wat jammer dat ik zo ver van Arnemuiden af woon. Ik zou me zo wel over willen seinen op die vrijdagavond.....Helaas is dat niet mogelijk. Er woorden vast wel foto's gemaakt en daar moet ik het dan maar mee doen...... Fijn weekend en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen