Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 10 november 2012

Het Goede Doel

De laatste tijd ontvang ik heel veel mailtjes met het verzoek om aandacht te vragen voor een goed doel. Zoveel, dat ik onmogelijk aan al die verzoeken kan voldoen, dit is tenslotte een handwerkblog.
Ik heb er nu een aantal verzameld, waarbij handwerken centraal staat.

Hou je van kleine projectjes? Dan is het mutsjes breien voor Innocent wat voor jou!
Hiermee wordt geld opgehaald voor het Nationaal Ouderenfonds. Hier vind je meer informatie, en links naar patronen.

 

Nog meer mutsjes? Dan kun je ook mutsjes breien voor Save the Children. De mutsjes zijn dit keer voor kinderen in Centraal Azië. Hier vind je alle informatie!


Via de website van De Tante van Tjorven kun je meedoen met de Kerstboom van (groene) wanten en sokken. Via de website van Blij dat ik brei - Moerkapelle (nee, geen "familie" of andere link met mij) worden deze sokken en wanten verzameld voor de allerarmsten in Cluj - Roemenië.


En deze Goede Doelen Fair verdient zeker aandacht: op 23 en 24 november houdt Monique een fair voor verschillende goede doelen. Zij is al maanden bezig met verschillende mensen om prachtige dingen te maken die zij op deze fair verkoopt. (Klik op de foto voor een vergroting) Een prachtige gelegenheid om een bijzonder cadeautje te kopen.


En als je dat weekend toch in de buurt bent, rij dan zeker ook door naar Arnemuiden, want op 23 november hebben wij onze jaarlijkse Wintermarkt, en op 24 november komt Sint aan! (Maar daar over later meer)

En er zijn nog veel, veel meer goede doelen waar je je voor kunt inzetten (zeker doen!). Ik hoop dat jullie er begrip voor hebben dat ik niet aan alle verzoeken tot plaatsing kan voldoen, dat is nl. niet het doel van dit blog!



2 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, ben afgelopen week toevallig begonnen met baby mutsjes haken (breien kan ik niet goed) voor Save the Children. Er moet wel min. 25% wol in het garen zitten ivm brandgevaar. dit kun je allemaal lezen op hun site

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha, ik wist niet eens dat we die innocent-mutsjes ook in Nederland breiden! Ik brei ze voor Innocent Ireland :)
    Die boom is ook een mooi idee...
    Wie weet tot ziens in Arnemuiden!!

    BeantwoordenVerwijderen