Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 22 november 2012

Delfts Blauw met een Frans tintje

Dit is een leuk patroontje! Het lijkt op een tegeltje van Delfts Blauw:

aveiro_square_R6_fin_

En met heeeel veel vierkantjes ziet het er dan zo uit, schitterend!

MOSAIQUE_AVEIRO_plaid_R6

Het patroontje komt van een Frans blog: La maille au doigt. Het is beslist niet het makkelijkste patroontje, maar zo mooi!!! Er staat een haakschema op het blog.

Je kunt het patroontje ook bestellen via Ravelry, dan kost het 3,50.



15 opmerkingen:

  1. Gaaf zeg, alleen zou ik wel andere kleuren gebruiken. Ben geen fan van delfs blauw ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, houwen zo dat blauwe!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met meekraprood, melk en bloed in porceleintaal, is het vast ook mooi :-)

      Verwijderen
  3. Oh wat is dat mooi, ga het meteen vanavond proberen. Waar vind je toch al die leuke links????

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, echt schitterend. Ik houd van handwerk met een thema. Dat komt door de docentenopleiding, waarbij we lessen moesten bedenken waarin we thema‘s in handwerk moesten zien te vertalen. Ik vond dat erg leuk om te doen. Het stimuleerde en prikkelde onze creativiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is mooi zeg!
    Mijn verlanglijstje met dingen die ik nog wil maken wordt steeds langer!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Jeanet,

    Leuke blog en wat ziet het er leuk uit in je winkeltje .

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. delfstblauw, maar alle grannys bij elkar lijkt het wel marokkaanse mozaiek! heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Здравствуйте! С большим удовольствием присоединилась к вашему блогу. Столько интересного для себя нашла. Этот плед напоминает мне Марокко. Спасибо за идеи. Ваша читательница Ольга.

    BeantwoordenVerwijderen