Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 18 november 2012

Adventssjaal

In onze winkel liggen tijdelijk 2 prachtige sjaals die ik van Ans mag lenen. Het zijn zogenaamde Adventssjaals.


De patronen van deze sjaals komen van het Duitse blog Wollkistchen. In 2010 en 2011 kon je via deze site in de Adventstijd meebreien aan deze sjaals. Elke dag van 1-24 december kwam er een patroontje bij dat samen deze sjaals vormen. De  patronen staan nog steeds op het blog (in het kader aan de rechterkant), zodat je nog steeds mee kan breien. Het is eigenlijk een soort brede breirol (die je niet in de kast legt, maar kunt dragen).


Ook dit jaar start er weer een Adventssjaal. Je kunt hier vinden wat je nodig hebt. (sokkenwol of lacegaren). Je kunt er ook nog voor kiezen om een variant met kraaltjes te maken!


Bij Annelein Design vind je overigens een Nederlandse vertaling van de sjaal van 2010! 



11 opmerkingen:

  1. Een breirol vind ik niks maar dit is wel heel leuk.
    Maar even hard door haken aan mijn andere sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuk idee om zo een sjaal te breien!
    Maar ook een breirol is nog steeds leuk om te breien. Die van mij wordt nog steeds een stukje langer....

    Fijne zondag nog en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. toch je blog gevonden
    zie de kolsjaal staan, wat is hij toch leuk!
    groet Ineke Marijnissen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik heb vorig jaar en het jaar daarvoor de adventsjaals gebreid. Dit jaar doe ik niet mee maar ik ga zeker de patroontjes verzamelen en in de gaten houden hoe de sjaal dit jaar wordt. Het is zo'n leuk idee om met een heleboel anderen op Ravelry tegelijk de sjaal te breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig!!! Tja, die breirollen, die vind ik op zich erg mooi, maar je doet er niks mee, en dat is voor een echte praktische meid zoals ik wat lastig... ;) Maar dit, hier gaat mijn breihart meteen sneller van kloppen! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie sjaal.... Ja, ik ken de patroontjes. Ik heb ze verwerkt in een breirol, dus wel iets smaller en ook geen herhalingen van het patroon. Het is de zgn. crisisrol geworden.
    Ik vind het geweldig om al die patroontjes uit te proberen.
    Wat leuk dat je al dat moois in je winkel te zien krijgt!
    succes met de verbouwing, hè!

    Grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige sjaals Jeanet. En Elizabeth kan er ook wat van heb ik gezien! Een tof idee om het wat breder te maken en als sjaal te dragen...
    Veel geluk met de verbouwing!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zo'n sjaal! Ik wil hem mee proberen te breien, vooral ook om al die verschillende steken te oefenen. Als herintreuder bij het breien moet mn kennis wel worden opgefrist ;-). Bedenk me net dat ik wel een soort van haakrolletje heb liggen.
    Je bent ws al weer hard aan 't werk met de herinrichting. SUCCES!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om de naam van mijn blog hier tegen te komen.

    Ik was getipt door een vriendin die jou gehaakt sjaal - helemaal rechts boven - zo mooi vond dat ze meteen wat bolletjes bij je heeft besteld. Tot haar verbazing had ze de bollen al de volgende binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om de naam van mijn blog hier tegen te komen.

    Ik was getipt door een vriendin die jou gehaakt sjaal - helemaal rechts boven - zo mooi vond dat ze meteen wat bolletjes bij je heeft besteld. Tot haar verbazing had ze de bollen al de volgende binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedankt voor de tip van de adventssjaal!
    Ik vond het zo'n leuk en origineel idee dat ik dit jaar heb meegedaan. Het was een flinke klus, ik heb dan ook niet alle dagen kunnen breien. Maar mijn sjaal is uiteindelijk toch nog 240 cm lang geworden. Lang genoeg voor een koude winter!
    Het resultaat staat op mijn weblog: http://creatiefbezig.blogspot.nl/2013/01/adventssjaal.html
    groeten
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen