Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 26 oktober 2012

Nieuwigheden....

Komt er op vrijdagmiddag weer een enorme lading dozen binnen vol met heerlijkheden. Wolletjes bedoel ik dan, he! Hadden we net wat ruimte gecreëerd, weet ik nu al niet waar ik dit nu weer allemaal kwijt moet.

Afijn, de Catania en Bravokast is weer lekker gevuld, de kollenwol weer in veel kleurtjes beschikbaar.




En dit wil ik jullie zeker even laten zien: 




Dit prachtige garen is van Rowan, een kidsilk mohair met ieniemienie-lovertjes. Niet goedkoop, maar zo mooi..... (13,90 p. 25 gram/165 meter)

En de ruimte in de winkel is ook weer ingevuld met een obstakel (ik moet het toch ergens kwijt, en het vloeroppervlak wordt maar niet groter :-)).


En deze........!


Deze Adventskalender van Regia is leuk! 24 prachtige patronen in de vorm van een kalender, met op de achterzijde alle patronen in het Nederlands. En de patroontjes hebben niet allemaal te maken met kerst, kijk maar mee:


 

Allemaal gemaakt van sokkenwol (maar hoeft niet...). Echt een aanrader!

Over sokken gesproken, wil je eens wat anders dan gewone sokken of babysokjes? Dan brei je deze over-knees!


Je vind het Nederlandse patroon hier.
Nou, jullie zijn weer helemaal bij! 



6 opmerkingen:

  1. jammer dat je zover weg woont anders kwam ik zeker langs ik heb even kwijlend zitten kijken.
    Fijn weekend Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk winkeltje heb je toch, als ik ooit eens in de buurt kom spring ik zeker binnen. Een paar weken geleden was het bijna zover maar zijn we naar Breda geweest.
    En inderdaad dat garen van Rowan is echt prachtig, mooi voor een sjaal, een vestje, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet echt leren sokken breien. Die sokken zijn geweldig. En niks is lekkerder dan gebreide sokken als je last heb van koude voeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik moet echt snel weer eens langs komen Jeanet! Vandaag eerst nog even een dagje Handwerkbeurs...!! Tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk winkeltje heb je,leuk om alles te zien liggen in de vakken.
    Ik woon te ver weg maar anders kwam ik zeker langs.
    Groetjes Hetty,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen