Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 11 september 2012

Vol

Vol.... is mijn hoofd vandaag! Want ik heb toch zoveel leuke dingen gezien. Het is zo fijn om steeds mensen in mijn winkeltje te ontvangen, die binnenkomen met : "ik lees je blog..."
Ook vandaag weer, en het meest leuke is dat er dan tassen opengaan en allerlei werkjes tevoorschijn komen waar mensen mee bezig zijn! Wordt vervolgd... :-)

Vol....is dan ook mijn lijst met dingen die ik allemaal nog wil plaatsen, want de meest leuke dingen worden mij gewoon in de winkel of per mail aangereikt. Dus is dit ook een beetje jullie blog! Wordt zeker vervolgd... :-)

Vol...is mijn mailbox met bestellingen voor de Herfstkol! Iedereen heel erg bedankt, want zoals de meesten wel weten is het draaiende houden van een wolwinkel echt geen vetpot, en nu krijg ik wat extra omzet! Morgen verwacht ik weer nieuwe voorraad in de herfstkleur die ik gebruikte, alle andere kleuren zijn weer op voorraad (en ook nog 2 nieuwe: een grijze, en een met rood/grijs/blauwtinten)!

Vol....ben ik ook een beetje van de leuke Arnemuiden-kalender die te koop is bij onze plaatselijke Primera. Wie heeft er nou een kalender met haar moeder, broer, zwager en zichzelf en nog een heleboel BE-ers  = Bekende Erremuenaers (Arnemuidenaars)?





De foto links zijn de handen van mijn moeder die garnalen pelt. Doet me zo aan vroeger denken!

Vol....was de doos die vanmiddag werd gebracht. Vol met wol. Heel vol! En waar laat ik het allemaal in mijn kleine stulp....? Van al die wol wil ik voorbeelden breien. Dat maakt de komende weken sowieso weer heeeeel vol :-)

Tipje van de sluier? Dit kreeg ik in 8 kleuren binnen. Een variant op het sjaaltjesgaren, met een prachtig kleurverloop. Supermakkelijk en gauw klaar!


601602603604

605606607608

Wordt vervolgd...

PS: Ja, hoor - dit mag je ook bestellen :-)

6 opmerkingen:

  1. Oh, Jeanet, wat een mooi kleurverloop! Is deze wol alleen voor sjaals of kan je er ook nog iets anders van breien? Suggesties?? Want bij mij worden de sjaals zo zwaar... Fijn dat iedereen zo enthousiast reageert op de herftskol. Hij is inderdaad prachtig!
    Groeten vanuit Noord-Holland, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is net binnen (nog warm :-)), dus ik heb er ook nog niet mee kunnen experimenteren. Wordt vervolgd....

      Verwijderen
  2. Lieve Jeanet, het is je zo gegund, je bent zo'n inspiratiebron voor velen, ook voor mij. Ik hoop dat je het met de verschillende acties ook lekker allemaal 'VOL'houdt in je winkeltje. Ik kom ook echt een keertje jouw kant op om je te ontmoeten en je winkel te bewonderen!
    Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeanet,
    Wat woon ik ver bij je vandaan, anders was ik lang in je winkel geweest!
    Het nieuwe garen voor sjaaltjes met kleurverloop ( paars...) ziet er leuk uit.
    Hoeveel heb je nodig? Wat kost het garen en verzenden?
    Hoe is het gebreid? Ik ben heel benieuwd.
    Groet, Marielle uit Vaassen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mariëlle,
      Het is net binnen, dus ik heb er zelf nog niet mee gebreid. Het is gebaseerd op het sjaaltjesgaren dat je aan de zijkant breit. de strengen kosten 8,95 en je kan er een sjaal van breien die je 1 keer kunt knopen. Wil je een lange sjaal, dan heb je er 2 nodig. Verzenden kost voor 1 of 2 strengen 2,50.
      Groeten,
      Jeanet

      Verwijderen
  4. Wat een heerlijk berichtje! Fijn dat jouw winkel door zoveel mensen wordt gevonden. Het is je zo gegund! Heel veel plezier toegewenst bij alle bezigheden en bezoekjes van blogsters.
    Ik koester mijn herinnering aan de warme ontvangst bij jullie toen we deze zomer bij jullie langskwamen.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen