Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 4 september 2012

Vogeltjes

Toen ik gisteren op de beurs was, kon je er niet omheen: vogelhuisjes zijn helemaal hip. Ik zag ze beplakt met stof, papier en garens, bandjes, lintjes en er werd druk gesmeerd met allerlei acryl-pasta's in prachtige kleuren, zodat je dakpannetjes kon maken en weet ik al niet meer. Maar ik beperk me maar tot haken en breien (en borduren), want ik kom nu al weer tijd te kort.

Maar ik liet jullie vorige week al deze huisjes zien, en nu kwam ik dit geweldige vogelhuisje tegen:



(let op: Wilma attendeerde me er terecht op dat deze foto van háár blog komt: Willewopsie, het vogelpatroontje komt van Ravelry en een dergelijk patroontje vind je ook bij Garnstudio)

Is het geen snoepje? Je kunt de beschrijving van het vogeltje vinden bij Sparkelz creatief. Het patroon van het vogeltje komt van Bitter sweet, maar bij Sparkelz kun je een Nederlandse beschrijving vinden! 

En als je het haken van het vogeltje onder de knie hebt, dan kun je misschien dit ook maken! En dan samen in een vogelhuisje...

8 opmerkingen:

  1. quels jolis petits mariés poussins!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt schattig ik ga ze zeker ook maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga het zeker proberen... Bedankt JEANET iedere keer weer wat leuks.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee....jammer dat de foto van het vogeltje met vogelhuisje van mijn blog is gepikt:( willewopsie.blogspot.com
    groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig! Leuk om weg te geven zo'n vogelhuisje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te geven en leuk om te krijgen! Het vogeltje is geen probleem, maar waar koop je zo'n leuk vogelhuisje??? Die to-do list wordt wel erg lang...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke vogeltjes, ik heb er al een heel stel gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen