Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 26 september 2012

Tricotsteek

Als je een sjaal gaat breien kun je beter niet alleen maar tricotsteek gebruiken (naald recht, naald averecht). Ondanks opspannen, blocken, dressen en persen - je sjaal wordt in de loop van tijd gewoon een pijpje omdat je breiwerk naar binnen oprolt.

Je kunt echter ook gebruik maken van deze eigenschap, kijk maar:

New Item, The Black/Red/Grey SSScarf (the SSSnake SSSleeping Bag), OOAK, Ready to Ship

FREE SHIPPING, Summer Sale, The Grey/Pink SSScarf (the SSSnake SSSleeping Bag), OOAK, Ready to Ship,

FREE SHIPPING, Summer Sale, The Grey/Pink SSScarf (the SSSnake SSSleeping Bag), OOAK, Ready to Ship,

Ik vond ze in deze Etsy-shop: Robin Hook. De sjaals zijn meer dan 3,5 meter lang en je kunt ze wikkelen zoals je wilt. Ze zijn ook te koop in deze shop (en m.i. niet duur).

New Item, The Yellow-Green/Blue SSScarf (the SSSnake SSSleeping Bag), OOAK, Ready to Ship

3 opmerkingen:

  1. Mooi en superhandig, zo'n sjaal en ook nog eens makkelijk te breien!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoeveel steken zou je daar voor op moeten zetten??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon wat proberen :-)
      Afhankelijk van je materiaal en je naalddikte!

      Verwijderen