Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 25 september 2012

Tas

Ik zei het al eerder: vaak worden leuke ideeën voor dit blog mij gewoon voorgeschoteld! Zo ook deze tas, die zomaar aan de schouder van een klant binnen kwam wandelen. Kijk maar mee:


De tas is qua basis eenvoudig. Een grote lap van vasten, net zo groot als je zelf wilt. Er is aan de zijkanten een tussenstukje ingezet, zodat hij volume geeft.


Een oud katoenen kleedje maakt de tas zo bijzonder! Met kleine steekjes erop genaaid.


Wat ik weer heel leuk vind: de tas is gevoerd met een lap Zeeuws Schortenbont. De voering maakt de tas steviger, want haakwerk rekt natuurlijk wat uit. En het maakt 'm nog mooier, natuurlijk :-)
De hengsels komen ook uit onze winkel. We verkopen deze in verschillende maten en kleuren (we maken ze zelf)

6 opmerkingen:

  1. Mooi!

    (ik heb er overigens geen last van dat je blog traag zou laden)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker mooi! Ik heb trouwens ook geen laad problemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woow, this bag is soo beautiful!! Love that idea with the doily, great job :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie toepassing van een kleedje! De tas is natuurlijk helemaal af met de mooie voering ;)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    (ps. leuk om mijn herfsttips bij jou terug te zien!)

    BeantwoordenVerwijderen