Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 26 september 2012

Pompoenen

Vorig jaar haakte ik deze pompoenen. Het was weer tijd om ze eens te voorschijn te halen!



Ik gebruikte als basis het patroontje dat ik vond bij De haakheksen. Wil je een grotere pompoen, dan ga je wat langer door met meerderen, wil je 'm kleiner dan meerder je wat minder dan in het patroon is aangegeven. Ik haakte met Miami (katoen/acryl) op nld. 3, maar je kunt elk willekeurig garen gebruiken. De steeltjes heb ik een beetje naar mijn eigen inzicht gemaakt. De typische pompoenen-vorm krijg je door draadjes te spannen vanuit het midden. 

7 opmerkingen:

  1. Leuk!! Ik heb ook een patroontje voor pompoenen op mijn blog, maar dan met blaadjes :-)
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb er net een gemaakt zonder blaadje waar op je blog kan ik die vinden gr nancy

      Verwijderen
    2. Heb er net een gemaakt zonder blaadje waar op je blog kan ik die vinden gr nancy

      Verwijderen
  2. Ja ze zijn leuk, ik heb er vorig jaar ook eentje gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderful!! Just the right decoration for this season :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow die zijn leuk, vooral nu het herfst is heerlijk.
    Waar kan ik het patroon vinden.

    Lieve Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Staat erbij, klik op het woord Haakheksen en je komt rechtstreeks bij het patroon. Maar voor jou hier nog een keer:
      http://haakheksen.blogspot.nl/2011/09/patroon-pompoen.html

      Verwijderen