Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 27 september 2012

Polsmoffen met Arnemuids tintje...

Polsmoffen zijn het helemaal komende winter!

Deze polsmoffen breide mijn moeder in opdracht. Ze zijn extra leuk omdat het patroon van de visserstrui er weer in terugkomt.




Gebreid met sokkenwol op nld. 2½. Een basispatroon voor handschoenen en polsmoffen kun je hier vinden, in verschillende maten en garendiktes. Het patroon kun je terug vinden bij de Arnemuidse sokken op Ravelry

Je kunt natuurlijk voor elke kleur kiezen, maar bij het breien van een patroon zoals hierboven kies je het best voor een effen garen, dan komt het patroon het mooiste uit.

Kies je voor gemeleerd garen, dan krijg je zoiets (minstens zo mooi!)



3 opmerkingen:

  1. Leuk dat er nu ook Arnemuidse polswarmers zijn!
    Maar ik ga toch echt voor kleur...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik ben nu ook polswarmers aan't proberen te breien!
    Leuke blog heb je! Ik ben ook begonnen met een blog, over breien :)

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen