Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 8 september 2012

Meisje met de Parel

Het ene kunstwerk leidt soms tot het andere! Iedereen kent wel het Het meisje met de Parel van Johannes Vermeer. De Engelse Jane Elisabeth Perkins maakt deze versie, is het niet prachtig?


Wat een geweldig mooi gebruik van knoopjes, gespjes en andere fournituren (ik zie er zelfs Lego tussen). Zou ze 'm even uit willen lenen voor mijn etalage?

Maar er zijn nog meer mooie varianten van dit meisje. Bij Knotten Wol in Delft (maar goed dat deze winkel ver weg zit, want tegen zo'n mooie winkel kan ik niet concurreren) was er een poppen-brei-wedstrijd en deze pop heeft gewonnen:



Bij Wieke van Keulen kun je terugvinden hoe deze geweldige pop is ontstaan. En hier vind je het verhaal van "the making off..." Wil je ook poppen breien? Dan vind je genoeg inspiratie in het boek van Arne en Carlos (vanaf volgende week heb ik het weer op voorraad)


5 opmerkingen:

  1. Echt mooi met al die knoopjes emzo...wat een werk! En die gebreide versie is ook lief :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig die mozaiek van knoopjes e.d.! De gebreide verie is ook heel leuk!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw, dat schilderij! Ach Jeanet, dat kun jij vast ook wel ;-)
    Die gebreide dame had ik bij Wieke al gezien, ze is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a work with all these buttons, wow! And the doll is so adorable. Her facial expression is really similar to the original :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf Jeanet, dat je dit vermeld. Die knopenversie is ook erg orgineel. Ik zal Puup nog attenderen op jouw blog en haar pop! Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen