Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 10 september 2012

Bobbeltjes en nopjes

Na wat zwerven op het web kwam ik deze deken tegen bij Moogly blog (met gratis Engelse beschrijving)

free crochet baby blanket pattern, striped, bobbles

En ik vind de streepjes-deken met bobbeltjes erg leuk!

Op Ravelry vind je ondertussen al heel veel varianten van in de meest uiteenlopende kleurencombinaties.


Effen is ook mooi als babydeken.

Je hoeft er natuurlijk niet altijd een deken van te maken, een kussen is ook prachtig!


(alle foto's van Ravelry)

Het bobbeltje is absoluut niet moeilijk om te maken. Hier vind je een video, die heel veel duidelijk maakt. 

3 opmerkingen:

  1. ontzettend leuk dit bobbeltje ! ik ga hem zeker proberen en als 't me lukt zet ik hem op m'n club :)
    thanks en greetz mamouna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil graag een dekentje haken van 100x120 hoeveel bollen heb ik dan nodig met deze steek?

    BeantwoordenVerwijderen