Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 28 september 2012

Babyslofjes

Deze baby-slofjes zijn het meest aangeklikte item op mijn blog! Grappig detail: het patroon komt uit een boekje van 1945. Tijdloos dus!

Corrie maakte deze, gemaakt van Micro (100 % microfaser - € 2,10 per bol van 50 gram). Het garen is vrolijk gemeleerd, dus dat geeft een leuk effect zonder dat je van kleur hoeft te wisselen.

 Het is een heel simpel patroon dat met 2 naalden gebreid kan worden. Je vindt hier de beschrijving.

Ben je toe aan iets moeilijkers? Dan kun je deze misschien eens proberen: 


Gemaakt van een beetje sokkenwol-met-kleurtjes. Je kunt het patroontje terugvinden bij Wolhalla


8 opmerkingen:

  1. een erg duidelijk patroon dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Babysokjes blijven een leuk kraamcadeautje, dus ja wat wil je?
    Ik vind de versie met koordje wel praktisch, de andere sokjes/slofjes zijn meer voor de leuk... want die worden toch maar uitgeschopt!

    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het patroon van de slofjes uit 1945 is inderdaad een groot succes. Ik had ze gemaakt voor mijn brei-demo en iedereen vroeg waar het patroon vandaan kwam. Deze gemeleerde versie is ook enig.

    gr. Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij worden er heel veel babysokjes gebreid. Bij mij wordt daar ook veel naar gekeken!

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn erg leuk! Als ik klaar ben met mijn baktus ga ik me er eens aan wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk gebreide babyslofjes alleen heb ik er helaas weinig tijd en geduld voor.. Ik vond via google de webshop http://www.baby-slofjes.net hele leuke babyslofjes daar maar heeft iemand ervaring met deze webwinkel? Met vriendelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die zijn prachtig, iemand een idee hoeveel steken je moet opzetten voor bv schoenmaat 30-38. Ik brei/haak nl vanalles voor zieke kindjes en ik dacht om het als bedsloefjes te maken. Is de lengte ban het brede stuk ong hetzelfde als de ribbel ?

    BeantwoordenVerwijderen